Pierre Gasly kijkt erg uit naar samenwerking met Max Verstappen

Pierre Gasly kijkt erg uit naar samenwerking met Max Verstappen
©Getty Images / Red Bull Contentpool
24 sep 2018 - 13:53
Ries Boogert
DELEN

Pierre Gasly begint aanstaand weekend aan zijn laatste Formule 1 Grand Prix van Rusland voor Toro Rosso. Na Rusland staan er nog vijf Formule 1-races op de kalender en daarna is de Fransman de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen. Gasly heeft er alle vertrouwen in, zo liet hij weten tegenover Ziggo Sport.

De GP2-kampioen van 2016 realiseert zich dat "je altijd even de tijd nodig hebt om aan alles te wennen, maar hopelijk ben ik snel gewend aan het team en de wagen."

"Ik ken het team van Red Bull Racing al een tijdje. Ik nam op verzoek van het team al een keer plaats in de simulator. Ik hoop echt dat ik me snel op mijn gemak zal voelen", aldus Gasly tegenover Ziggo Sport.

Er wordt her en der al druk gespeculeerd hoe de verhoudingen tussen Pierre Gasly en Max Verstappen zullen liggen. Volgens de meesten zal Max Verstappen sneller zijn dan zijn aanstaande teamgenoot Pierre Gasly, maar er is ook een groep die denkt dat Gasly het vuur aan de schenen van Verstappen zal leggen.

Pierre Gasly wil natuurlijk zijn nieuwe teamgenoot Max Verstappen verslaan, maar niet ten koste van alles. "We zijn natuurlijk allebei coureurs en ik rijd in de Formule 1 om de beste te worden, maar het tot brokken laten komen - tussen mij en Max - is niet mijn wens. Max heeft het zelfde verlangen: de beste worden."

"Het is fijn om iemand naast me te hebben die zo snel is. Zo kan je het beste in elkaar naar boven halen. We gaan mooie tijden beleven", aldus Pierre Gasly.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019