VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Pierre Gasly herpakt zich: "Ik merk dat het vooruit gaat"

Pierre Gasly herpakt zich: "Ik merk dat het vooruit gaat"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Maandenlang lag Red Bull-coureur Pierre Gasly in de media onder vuur. De prestaties van de Fransman lieten te zwaar wensen over. Gemiddeld was Gasly per ronde ongeveer 0,6 seconde te langzaam ten opzichte van zijn teamgenoot Max Verstappen. Maar sinds de Grand Prix van Groot-Brittannië lijkt de voormalig GP2-kampioen zich zelf weer herpakt te hebben.

Tijdens de kwalificatie in Silverstone nam Pierre Gasly de vijfde plek voor zijn rekening. Weliswaar stond Gasly achter Max Verstappen met een verschil van 0,3 seconde, maar wist hij Sebastian Vettel in de Ferrari voor te blijven. Ook in de race was de Fransman sneller dan Sebastian Vettel, die hij zelfs op een gegeven moment wist in te halen.

"De stap vooruit is tot stand gekomen door verschillende veranderingen", steekt Gasly van wal in Hockenheim. "Al deze veranderingen maken het verschil. Ik wil niet te veel in detail treden, maar wat we nu doen werkt. Ik zit nog steeds in een leerproces, maar ik merk dat het vooruit gaat."

Red Bull-teambaas Christian Horner sprak in Silverstone zelfs over een compleet andere coureur, maar dat weerlegd Gasly. "Ik denk dat ik nog steeds dezelfde ben. Ik doe iedere keer weer mijn best. Ik hoef mijn rijstijl niet te veranderen. Ik heb altijd geweten dat ik snel genoeg ben om tegen de besten te vechten", aldus Pierre Gasly.

Nu is het zaak voor de Fransman dat hij zijn gevoel met de RB15 vasthoudt en verder kan groeien. "Het weekend in Silverstone was leuk, het was leuk om op de baan te knokken. Ik had eindelijk het gevoel met de auto kon rijden zoals ik wil. Daar wordt je dan weer vrolijk van. Nu gaat het erom de auto iedere keer weer zo te krijgen dat ik me comfortabel voel."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.