Pierre Gasly erg tevreden na eerste dag in Australië

Waar Max Verstappen nog ruimte ziet voor verbetering, is zijn nieuwe teamgenoot Pierre Gasly ruim tevreden met zijn vrije trainingssessies van vandaag. De Fransman liet de vierde tijd, achter Verstappen die derde werd, noteren en reed een snelste ronde van 1:23.442.

Pierre Gasly erg tevreden na eerste dag in Australië
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Het was een positieve dag voor mij, we hebben veel dingen kunnen testen. Mijn gevoel met de auto wordt beter en beter", aldus Gasly. "Er is nog genoeg werk te doen, maar over het algemeen ben ik erg tevreden over het complete pakket."

"We hadden voor vandaag geen verwachtingen, omdat we in de wintertests geen vergelijking hadden ten opzichte van de andere teams. We gaan de goede kant op en in de tweede training voelde ik me meer op mijn gemak dan in de eerste sessie. We gaan zien wat morgen brengt", aldus de Fransman.

Aan het eind van de tweede training meldde Pierre Gasly over de boordradio dat hij geen vermogen meer had. Dit zorgde voor kromme tenen bij de Nederlandse fans die naar de tv-beelden keken. Maar er blijkt niet veel aan de hand te zijn.

"Wat de motor betreft, aan het eind van de laatste sessie hadden we een klein probleem met de motor. Maar dat bleek niet veel om handen te hebben. Het ging om een klein sensor probleem", aldus Gasly.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race