VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Pérez zet hoog in op Spa: "We gaan strijden om de hoogste posities"

Pérez zet hoog in op Spa: "We gaan strijden om de hoogste posities"
© Racing Point F1

Sergio Pérez terugkeerde, nadat hij in Groot-Brittannië positief testte op Covid-19 en in quarantaine moest, in Spanje terug op de Formule 1-grid. En dat was zwaar voor de Mexicaan. Pérez was fysiek nog niet helemaal 100% en de hoge temperaturen maakte er een uitdagend weekend van.

"Toen ik weer [in Spanje, red.] achter het stuur zat, had ik het moeilijk, want de fysieke inspanning tijdens de Grand Prix van Spanje was erg groot, bovendien was het warm, en we moesten zo zorgvuldig mogelijk met het rubber omgaan om de tactiek van een enkele pitstop uit te kunnen voeren", steekt Pérez van wal. "Het team heeft me uitstekend geholpen om weer op snelheid te komen, maar nu de race in Barcelona achter de rug is, ben ik veel beter voorbereid op het Belgische weekend."

"De vorige keer zijn we erin geslaagd om niet alleen in de kwalificatie een goede vorm te tonen, maar ook in de race, waarin we een goed resultaat hebben behaald, ook dankzij de succesvolle uitvoering van de gekozen tactieken. We zullen dit proberen te herhalen in de Spa, waar het doel is om meer punten te verdienen."

Dit weekend keert de sport terug op het altijd uitdagende Spa-Francorchamps. "Ik ben trots op de resultaten die ik in België heb behaald. Meerdere keren eindigde ik daar in de top vijf, dus Spa is een van die circuits waar ik er goed in slaag om te presteren. Ik geniet van de RP20, deze auto kan goed overweg met verschillende soorten circuits. Als we dit weekend alles weer samenvalt, dan gaan we weer strijden om de hoogste posities", aldus Pérez.

RaceNotes, Aflevering 2 - Frank Korsel, Julian Verheul en Ries Boogert praten nog even over de F1 GP van Bahrein en blikken vooruit op de Grand Prix van Sakhir. Verder bespreken we het Haas-contract van Nikita Mazepin. Daarnaast hebben we het over de plaatsvervanger van Mercedes-coureur Lewis Hamilton, die eerder deze week positief testte op COVID19. Je hoort het allemaal hieronder in de laatste aflevering van RaceNotes, de podcast van MotorsportZ.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
George Russell vervangt in Sakhir Lewis Hamilton. Gaat de jonge Brit Valtteri Bottas verslaan?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.