Pérez voelt zich thuis bij Red Bull: "Als een hond die een nieuwe familie krijgt"

Sergio Pérez is een van de coureurs die ongetwijfeld staat te trappelen om weer achter het stuur te kruipen. De Mexicaan heeft deze winter de overstap gemaakt van Racing Point naar Red Bull Racing. “Ik heb mijn hele carrière gewacht op een kans bij een topteam.”

Pérez voelt zich thuis bij Red Bull: "Als een hond die een nieuwe familie krijgt"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Sergio Pérez bezoekt de Red Bull-fabriek in Milton Keynes.

Sergio Pérez rijdt dit seizoen in de kleuren van Red Bull Racing. De kersverse teamgenoot van Verstappen heeft veel ervaring, is snel en extreem gemotiveerd. De carrière van de Mexicaan ging voortvarend van start, maar de switch van Sauber naar McLaren in 2013, bleek een sluipmoordenaar te zijn.

Na zeven sterke jaren bij Force India/Racing Point, krijgt Pérez een nieuwe kans bij een topteam. “Het voelt geweldig. Ik heb mijn hele carrière gewacht op een kans bij een topteam. Eindelijk is het dan zover en op precies het juiste moment. Ik kijk er naar uit om succesvol te zijn en om samen te werken met de engineers en met Max. Het gaat erom om het team vooruit te helpen”, vertelt de 30-jarige Mexicaan tijdens zijn bezoek aan de Red Bull-fabriek in Milton Keynes.

“Mijn familie is erg blij en enthousiast met deze nieuwe uitdaging. Ik word goed door hen gesteund. Wij kijken er naar uit om met deze auto de top te bereiken. Het is fantastisch om deel uit te mogen maken van de Red Bull-familie. Als je hier komt, dan realiseer je je meteen waarom ze zo succesvol zijn geweest. Dat heeft te maken met de infrastructuur, de ontwikkelingen en de mensen. Er werken hier veel bekwame mensen. Het is al met al een groot verschil met de andere teams waar ik voor heb gereden.”

Voor Pérez is het wel even wennen om voor een nieuw team uit te zullen komen. “Ik heb 7 jaar gereden voor Racing Point, het voelt dus wel even anders aan. Het is net als een hond die een nieuwe familie krijgt. Na zo’n lange tijd ben je namelijk gewend geraakt aan de mensen. Maar ik begin me comfortabel te voelen bij Red Bull, het is een fantastisch team.”

“Ik wil graag Red Bull bedanken voor deze geweldige kans. Het betekent veel voor me dat Dietrich (Mateschitz, Red Bull-eigenaar), Helmut (Marko) en Christian (Horner) hun vertrouwen in mij hebben uitgesproken. Ik kan een hoop ervaring en kennis meebrengen. Ik rijd al lang in deze sport en heb voor verschillende team geracet gedurende verschillende tijdperken”, aldus de 30-jarige coureur.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Red Bull F1Sergio Pérez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.