'Het was een wonder'

Perez rijdt ijzersterke F1-race in Bahrein: "We komen sterker terug"

Sergio Perez heeft een ijzersterkte F1-race in Bahrein gereden. Vanuit een haast kansloze positie, hij startte vanuit de pitstraat, kon hij zich erg knap opwerken tot uiteindelijk de vijfde positie en zo tien waardevolle punten te scoren.

Perez rijdt ijzersterke F1-race in Bahrein: "We komen sterker terug"
© Pirelli

Perez kreeg tijdens de formatieronde een groot probleem, toen zijn complete display op zwart ging en zijn Honda-motor uitviel. Het leek er in eerste instantie op dat zijn eerste race voor Red Bull Racing Honda in een DNF zou eindigen. Maar op onverklaarbare manier kreeg de Mexicaan zijn RB16B-Honda weer aan de praat en reed vervolgens, terwijl de rest van het veld een tweede formatieronde had ingezet, naar het eind van de pitstraat. Daar zou zijn race beginnen, en die race bleek minder kansloos dan werd gedacht.

De 31-jarige Red Bull-coureur was net zo verbaasd als iedereen dat hij alsnog aan de race kon beginnen. "Omdat mijn race bijna niet doorging, denk ik dat we over het algemeen tevreden kunnen zijn met de resultaten van vandaag", steekt hij van wal. "Ons [race] tempo was erg goed en er is potentieel is duidelijk aanwezig."

"Het was een wonder dat mijn auto weer opgang kwam en dat ik alsnog aan mijn race kon beginnen, ook al was dat vanuit de pitstraat", gaat Perez verder. "Dat was niet ideaal, maar we slaagden erin om te herstellen en ik ben blij dat ik de race kon uitrijden en die [voor mij] belangrijke kilometers heb kunnen maken. Dat was voor mij erg belangrijk."

"Het is natuurlijk jammer dat Max de race niet voor het team heeft gewonnen, maar ik weet het zeker en we zullen er komen. We hebben nu veel gegevens om te analyseren, zodat we alles begrijpen en ervoor zorgen dat we sterker terugkomen bij de volgende race in Imola."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Bahrein 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Honda Racing F1Red Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 17 april
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.