Pérez na akkefietje in kwalificatie : "Ricciardo haalde iets idioots uit"

Een bijzonder slechte dag voor Racing Point F1. Zowel Sergio Pérez als Lance Stroll kwamen niet door Q1 heen en moeten dus genoegen nemen met een startplek in het achterveld.

Pérez na akkefietje in kwalificatie : "Ricciardo haalde iets idioots uit"
© Racing Point F1

Stroll kon zijn auto niet op gang brengen, dat bleek al tijdens de eerste stint waarbij George Russell hem al met dik een halve seconde voorbij reed in een Williams. Pérez leek in eerste instantie Q2 te halen, maar hij kon Russell en Romain Grosjean niet de baas.

Sergio Pérez kreeg het nog wel even aan de stok met Renault-rijder Daniel Ricciardo in de laatste stint waarbij hij het heft in handen nam. Maar het leverde verder niets op. Pérez kwam niet door Q1 van de kwalificatie in Hongarije. De Mexicaan verklaart dat hij een moeizame dag kende, maar ook wijst hij er op dat Daniel Ricciardo, met wie hij in de clinch lag in Q1, respectloos deed door hem in te halen vlak voor de laatste bocht.

"Het is een moeizame dag geweest. Ik denk dat we naar Q2 door hadden kunnen gaan", begint Pérez. "Ik had een snelle ronde nodig, maar die kregen we niet. Naar mijn laatste run werd het druk op de baan, en mijn snelle ronde liep daardoor in de soep."

"En toen was daar [Daniel] Ricciardo die iets idioots uithaalde, door mij in te halen in de laatste bocht. He verknalde daarmee zijn eigen ronde, maar ook die van mij. Ik zat vlak achter Norris en Daniel reed vlak achter mij", aldus Pérez.

"We weten allemaal dat verkeer in Q1 een probleem kan zijn. We hebben er nog over gepraat tijdens de rijdersbriefing, dat we respectvol met elkaar moesten omgaan. Naar mijn mening was het [de actie van Ricciardo] behoorlijk respectloos. Hij is een ervaren coureur en ik had dit niet van hem verwacht."

"We weten dat dit circuit niet het beste is voor ons, maar nu staan we helemaal op een lastige plek voor de race van morgen. Het is een slechte dag voor ons, dus laten we hopen dat het morgen beter gaat", aldus een uitermate teleurgestelde Mexicaan.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.