MonacoGP Monaco
VT 120 mei 11:30
VT 220 mei 15:00
VT 322 mei 12:00
QUALI22 mei 15:00
RACE23 mei 15:00

Perez kijkt reikhalzend uit naar Imola: "kwalificatie nóg belangrijker"

Sergio Perez kijkt reikhalzend uit naar het GP-weekend in Imola. De Mexicaanse teamgenoot van Max Verstappen maakte een zeer spannende formatieronde in Bahrein mee en hoopt dat niet weer te hoeven meemaken.

Perez kijkt reikhalzend uit naar Imola: "kwalificatie nóg belangrijker"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Ondanks dat hij in Bahrein in de installatieronde tot stilstand kwam, wist Perez toch als vijfde over de eindstreep te komen. "Ik had geen idee wat er gebeurde, maar ik bleef kalm", aldus de Mexicaan. "Alles viel gewoon uit, de radio, de telemetrie, alles stond helemaal uit en even kon ik niets doen. Ik stond op het punt uit de auto te stappen en op datzelfde moment slaagden we erin de auto weer aan te zetten. Ik denk dat we uiteindelijk veel geluk hebben gehad."

Al met al was het een bewogen eerste weekend, inclusief de teleurstellende P11 op zaterdag, in dienst van Red Bull Racing. Maar Perez wist er op zondag toch het maximale uit te halen door de vijfde plek voor zichzelf en het team op te eisen. "Ik dacht dat de race al voorbij was voordat we begonnen, het is altijd belangrijk om op ‘slechte dagen’ te maximaliseren en er het meeste uit te halen, en uiteindelijk hadden we een zeer positief herstel in de race met een aantal goede punten voor het team", aldus Perez.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Emilia-Romagna 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Red Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Monaco
donderdag 20 mei
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 22 mei
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 23 mei
Race
15:00 - 17:00
Meer Monaco GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.