'Er zit potentieel in de auto'

Perez erkent 'lastige' Red Bull-bolide: "Niet voor iedere coureur werkbaar"

Red Bull-coureur Sergio Perez kreeg eerder deze week de gelegenheid om in de RB15 en de RB16B te rijden, en hij denkt wel te begrijpen waarom zijn voorgangers, Pierre Gasly en Alex Albon, zoveel moeite hadden om de Red Bull-bolide volledig onder controle te krijgen.

Perez erkent 'lastige' Red Bull-bolide: "Niet voor iedere coureur werkbaar"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Sergio Perez tijdens filmdag op Silverstone - 23 februari 2021.

"Ik denk dat het duidelijk een auto is waaraan niet elke coureur zich kan aanpassen. Dat zie ik nu al. In termen van de timing die je nodig hebt, om precies te weten hoe je de auto moet opstellen, waarmee ik de laatste tienden eruit kan persen", zei Perez tegen Motorsport.com. "Dat komt met ervaring in de auto, en leren hoe je er het beste uit kunt halen. Dat komt pas als ik de auto volledig begrijp. Ik hoop dat het me niet te lang duurt", voegt hij toe.

Uit de eerste ervaring met de RB16B kan Perez nog geen enkele conclusie trekken. De Mexicaan kreeg de RB16B in handen terwijl deze op de demonstratiebanden van Pirelli stond. Maar wel weet hij dat er potentieel in de nieuwe Red Bull-auto zit.

"Het is een filmdag, dus het gaat erom dat ik mezelf op mijn gemak probeer te voelen in de auto", zei Perez. "Ik kan al een beetje merken dat er potentieel in zit, en ik heb al enkele verschillen ontdekt. De auto stond op demobanden enzovoort, dus ik wil geen conclusies trekken. Maar ik zie gewoon dat er een goed potentieel in de auto zit."

Over twee weken begint de wintertest 2021

De eerste volgende keer dat Max Verstappen en Sergio Perez weer in de Red Bull RB16B zitten is over minder dan twee weken. De wintertest begint op vrijdag 12 maart tot en met zondag 14 maart. Twee weken later begint het nieuwe Formule 1-seizoen op hetzelfde circuit in Bahrein, Bahrain International Circuit.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Red Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.