"Ik denk dat het duidelijk een auto is waaraan niet elke coureur zich kan aanpassen. Dat zie ik nu al. In termen van de timing die je nodig hebt, om precies te weten hoe je de auto moet opstellen, waarmee ik de laatste tienden eruit kan persen", zei Perez tegen Motorsport.com. "Dat komt met ervaring in de auto, en leren hoe je er het beste uit kunt halen. Dat komt pas als ik de auto volledig begrijp. Ik hoop dat het me niet te lang duurt", voegt hij toe.
Uit de eerste ervaring met de RB16B kan Perez nog geen enkele conclusie trekken. De Mexicaan kreeg de RB16B in handen terwijl deze op de demonstratiebanden van Pirelli stond. Maar wel weet hij dat er potentieel in de nieuwe Red Bull-auto zit.
"Het is een filmdag, dus het gaat erom dat ik mezelf op mijn gemak probeer te voelen in de auto", zei Perez. "Ik kan al een beetje merken dat er potentieel in zit, en ik heb al enkele verschillen ontdekt. De auto stond op demobanden enzovoort, dus ik wil geen conclusies trekken. Maar ik zie gewoon dat er een goed potentieel in de auto zit."
Over twee weken begint de wintertest 2021
De eerste volgende keer dat Max Verstappen en Sergio Perez weer in de Red Bull RB16B zitten is over minder dan twee weken. De wintertest begint op vrijdag 12 maart tot en met zondag 14 maart. Twee weken later begint het nieuwe Formule 1-seizoen op hetzelfde circuit in Bahrein, Bahrain International Circuit.