Pérez dolgelukkig: "Trots om in de Red Bull-kleuren te mogen rijden"

Sergio Pérez kan zijn geluk niet op. Enkele dagen geleden leek zijn zijn carrière in de Formule 1 nog aan een zijden draadje te hangen. Maar vandaag is hij naar voren geschoven als de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen. "Een droom die uit is gekomen", aldus Checo.

Pérez dolgelukkig: "Trots om in de Red Bull-kleuren te mogen rijden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Sergio Pérez neemt in 2021 plaats in de Red Bull-Honda RB16-B, dit ten koste van Alexander Albon. De Thaise Brit kon niet zijn draai vinden in de bolide van Red Bull, en zag zijn kansen door achterblijvende prestaties door het doucheputje verdwijnen. Albon blijft echter wel aan als test- en reservecoureur van Red Bull Racing.

Pérez is dolgelukkig met de nieuwe kans die Red Bull hem biedt. Hij is overigens de eerste F1-coureur die niet afkomstig is uit het Red Bull-juniorenprogramma en uitkomt voor de Brits Oostenrijkse renstal.

"De kans om te racen voor een kampioensteam is iets waar ik al op hoop sinds ik debuteerde in de Formule 1", aldus Pérez, die ook bekendstaat onder de bijnaam Checo. "Het zal voor mij een trots moment zijn om in de Red Bull-kleuren de grid op te lopen."

"Je kunt er zeker van zijn dat ik volgend jaar alles zal geven. Het team [Red Bull Racing] heeft dezelfde win-mentaliteit als ik en ik weet dat ik ben aangetrokken om te presteren en het team aan de volgende wereldtitel te helpen", aldus Checo.

Sergio Pérez heeft niet alleen welvarende sponsors achter zich staan. Ook wordt zijn handel en wandel nauwkeurig gevolgd door miljoenen fans wereldwijd. Een fors deel daarvan hebben de Mexicaanse nationaliteit. De Grand Prix van Mexico zal in 2021 een feest worden wat zijn weerga niet kent.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP MexicoF1 GP Mexico 2021F1 nieuws 2020Formule 1 2021Red Bull RB16-BSergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.