Pérez beslist niet gefrustreerd, ook al is de Formule 1 'oneerlijk'

Sergio Pérez zegt dat hij beslist niet 'gefrustreerd' is, terwijl hij moet wachten op een volgende kans in de top van de Formule 1. De Force India-coureur sloot, net als in 2016, de Grand Prix in Baku af als derde.

Pérez beslist niet gefrustreerd, ook al is de Formule 1 'oneerlijk'
©Racing Point Force India F1

Sergio Pérez maakte in 2011 zijn debuut in de Formule 1 bij het team van Sauber. Nadat hij in 2012 in Canada een derde plek scoorde, werden de prestaties van 'Checo' opgemerkt en in 2013 werd hij ingelijfd door het McLaren, maar het Britse team had dat jaar moeite om met de top mee te komen.

Pérez vertrok aan het eind van 2013 en rijdt sinds 2014 voor het team van Force India. En niet onverdienstelijk. Ook al blijven de grote successen zoals overwinningen bij Force India uit.

"De Formule 1 is niet altijd even eerlijk, het hangt niet allemaal even veel af van de sportman, zoals bij andere takken van sport wel het geval is", vertelt Pérez aan het Spaanse Marca.

"Het is niet zoals bij bijvoorbeeld tennis, daar is het succes volledig afhankelijk van de sporter. Ook al ben je de beste coureur in de wereld, zonder de beste auto kan je dan niet winnen", aldus de 28-jarige Mexicaan.

"Maar ik ben beslist niet gefrustreerd, omdat ik me er van bewust ben hoeveel geluk ik heb gehad en de schitterende mogelijkheden die ik heb, en de mooie carrière die ik tot nu toe heb mogen beleven."

"Ook al heb ik in de afgelopen acht jaar niet de beschikking gehad over een competitieve auto, ik weet waartoe ik instaat ben. Het hangt allemaal over welke auto's ik in de komende jaren kan beschikken", voegt 'Checo' nog toe.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET