Pedro de la Rosa ziet niets in Spaanse line-up bij McLaren

Volgens geruchten is het niet ondenkbaar dat Carlos Sainz in 2019 voor McLaren uitkomt en de teamgenoot van landgenoot Fernando Alonso wordt. Voormalig Formule 1-coureur Pedro de la Rosa is er nog niet zo zeker van dat een volledig Spaanse rijders line-up van McLaren "een droom" zou zijn.

Pedro de la Rosa ziet niets in Spaanse line-up bij McLaren
©Renault Sport F1

'Het zou beter zijn als zij niet samen rijden'

Sommigen in Spanje zouden het 'een droom' vinden, wanneer Fernando Alonso en Carlos Sainz samen voor McLaren F1 uit zouden komen, maar daarvan is voormalig Formule 1-coureur Pedro de la Rosa nog niet zo veker van.

"Een droom? Ik denk dat het beter zou zijn als ze niet samen rijden. Teamgenoot zijn van Fernando [Alonso] is erg lastig, dus ik zie liever een ander lijden", aldus de la Rosa tegenover het Spaanse Cadena Ser radio.

"Ik geef er meer de voorkeur aan dat Carlos [Sainz] nog twee of drie jaar ervaring opdoet en dan pas 'een beest' als Fernando tegenkomt. Maar mocht Renault de fout maken om Sainz te laten gaan, dan heeft hij allang zijn plek in de F1 verdiend."

Of Carlos Sainz bij Renault blijft is afhankelijk van meerdere factoren. En één van die factoren is of Daniel Ricciardo bij Red Bull blijft. De Australiër liet dinsdag weten dat hij zijn deadline heeft verplaatst naar de F1 Grand Prix van België. Zo laat GPUpdate.net weten.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.