P8 voor Sergio Pérez: "Ik wil hier met wat punten op zak vertrekken"

SportPesa Racing Point F1 heeft niet de beste startpapieren voor de start morgen van de Grand Prix van Duitsland. Sergio Pérez hoeft zich niet geheel te schamen en start vanaf P8, Lance Stroll begint de race vanaf P15.

P8 voor Sergio Pérez: "Ik wil hier met wat punten op zak vertrekken"
© Racing Point F1

Pérez haalde Q3 in de laatste seconden van Q2 en gooide daarmee Antonio Giovinazzi eruit. Het venijn zat hem in de staart en een fantastische tombola volgde. Pérez verschalkte in elk geval Nico Hülkenberg. En hij kreeg een plekje cadeau van Leclerc die geen tijd neerzette in Q3.

"Ik ben blij met het behaalde resultaat. We hebben dit weekend een stap voorwaarts gezet met de nieuwe onderdelen, die het verschil hebben gemaakt", aldus Sergio Pérez na de kwalificatie. "We staan er goed voor om zondag een goede race te hebben en punten te scoren."

Pérez vervolgt: "Na enkele moeilijke races is het bereiken van Q3 een enorme boost voor iedereen binnen het team. Ik heb van Q1 tot Q3 alles gegeven en de marges waren in het middenveld erg klein. Vandaag maakte een tiende een groot verschil. We hebben een goede auto voor de race en ik ben er zeker van dat we met de auto's voor ons kunnen knokken. Ik wil hier met wat punten op zak vertrekken."

Lance Stroll deed wat hij het hele seizoen al deed. Hij maakte voor het eerst sinds 14 race niet de verwachting waar, door in Q1 te stranden. Eerlijk is eerlijk, hij werd zelfs niet geholpen doordat Vettel niet in actie kwam door een probleem met zijn F1 bolide. Het succesverhaal van Stroll steken in Q2 waar hij een verwachtte vijftiende plek haalde.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET