Opinie: Max Verstappen? Af en toe is hij net een mens!

Ik word er een beetje kotsmisselijk van als ik al die kritiek over de verrichtingen van Max Verstappen in China lees. Het is nu wel goed zo, ja! En het ergste is nog dat de kritieken van mensen komen die totaal geen kijk op het complete plaatje hebben. Max Verstappen is op de eerste plaats gewoon een mens, zoals jij en ik en ja, hij heeft het in China niet echt ideaal gedaan. Maar de Limburger heeft voorgangers in deze, Vettel en Hamilton hebben in het verleden genoeg races onnodig naar de kl*te geholpen, maar daarover hoor je niemand.

Opinie: Max Verstappen? Af en toe is hij net een mens!
© Getty Images/Red Bull Racing

En ik wil even terugkomen op het feit dat Max Verstappen een mens is, hij kan geen wonderen verrichten. Als hij 's morgen naar de plee gaat, stinkt hij net zo hard als jij en ik; Het is een mens en mensen maken soms minder voordelige beslissingen. Hoe vaak ga jij in de supermarkt met je winkelwagentje niet in de 'verkeerde' rij staan? En voor het nemen van dat besluit heb je veel meer tijd dan de tijd die Max heeft voor het nemen van een beslissing tijdens een race.

Ten tweede is Max Verstappen de meest succesvolle Formule 1-coureur ooit, nu al! Hij is nog geen 21 jaar en ja, er wordt veelvuldig gepraat over zijn leerproces. Dat je daar eventueel niet goed van wordt, prima. Maar zie het wel zo als het is: Max Verstappen heeft de afgelopen drie jaar de Formule 1-headlines gehaald en de meeste headlines waren een puur genot! Max knalt en doet de F1-wereld op haar grondvesten schudden, daarover bestaat geen twijfel.

De meest onkundige en vooral onprofessionele opmerking kwam wat mij betreft van Niki Lauda. Ik had het intelligentiequotiënt van de Oostenrijker een stukje hoger ingeschat. Maar helaas, Niki Lauda twijfelt aan de intelligentie van de jonge Limburger. Wat mij betreft een onzinnige opmerking van een man die momenteel met kromme tenen loopt omdat 'zijn' Mercedes-team verre van wenselijk presteert.

Even voor Max Verstappen 'persoonlijk'

Mocht je dit lezen, Max. Laat je vooral NIET mindf*cken door on-slimme stripfiguren. Neem de acceptatie van Sebastian Vettel ter harte en realiseer je dat je door een viervoudig wereldkampioen gewaardeerd wordt. Vettel waardeerde het dat je vrijwel direct na de race naar hem bent toegelopen om je zegje te doen. De inhoud van het gesprek houd je voor jezelf, en dat is je goed recht! Je bent een geweldige en (gelukkig) menselijke Formule 1-coureur. Iemand die iets anders beweerd heeft geen kijk op zaken en is meer een Oranje-voetbalfan die er van baalt dat het Nederlands-elftal niet deelneemt aan het WK-voetbal.

p.s. Max, luister vooral naar je vader, hij weet EXACT hoe je, na China, naar Baku moet gaan, met opgeheven hoofd!

HINT! Lees op Crash.net een artikel, van zeven(7) jaar geleden. Hierin denkt Niki Lauda dat de agressieve rijstijl van Lewis Hamilton nog eens het leven gaat kosten van een coureur... (Welterusten Niki!)

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.