Onderonsje van Norris en engineer en Sainz wordt nipt zesde

Lando Norris is tijdens de laatste Formule 1 race in Abu Dhabi op een achtste plek geëindigd, twee plaatsen voor zijn teamgenoot Carlos Sainz jr. die de tiende plaats achter zijn naam kon schrijven. Het team uit Engeland is uiteindelijk als vierde geëindigd in het constructeurs kampioenschap. Een fantastisch resultaat.

Onderonsje van Norris en engineer en Sainz wordt nipt zesde
© Pirelli

Kan je huilend afscheid nemen in je laatste race van je race engineer? Zeker wel. Lando Norris bedankt zijn race engineer via de boordradio en vice versa. Daarop antwoordde Norris: "Ben je aan het huilen? Echt? Ooh ik ook!" De kersverse rookie kampioen van 2019 heeft met zijn uitspraken de harten van alle Formule 1 fans gewonnen, maar was uiteindelijk wel hard voor zichzelf na afloop van deze race.

"Ik vocht als de hel, maar dat bleek niet genoeg. Ik ben op zich wel tevreden met de race. Maar er zat constant iemand achter me op twee seconden vanaf de eerste tot en met de laatste ronde. Dat maakte het wel heel moeilijk en ik was er ook wel gestrestst door. Ik maakte één foutje en Max hielp me nog even. Uiteindelijk was Pérez de man om te verslaan, maar dat lukte niet. Dat lag aan mij. Ik was niet snel genoeg en wellicht te lief. Ik voel me ook te onervaren met wiel-tot-wiel racen en vergeet dan hoe breed ik mezelf kan maken. Dat gevoel mis ik nog. Ik wil het niet gooien op het feit dat ik nog een 'rookie' ben. Ik had het beter moeten doen." De volwassenheid en de eerlijkheid van de jonge coureur is adembenemend. Alleen de grootste kampioenen doen dit soort uitspraken, dus wat in het vat zit... Hij bedankt overigens ook nog het oranje legioen: "Dank jullie voor het delen/fan zijn van Max en mij." Hoe hilarisch kan het zijn.

Carlos Sainz jr. is en blijft een topcoureur. Stond hij vorige race nog op het podium (derde) nu vocht hij voor de laatste punt die te verdelen was. In eerste instantie race hij voornamelijk tegen zijn teamgenoot en ze hadden bij de start ook even contact. Ook was er een schitterend gevecht met Ricciardo die ronden lang duurde.

Uiteindelijk was er in de allerlaatste ronde de ontlading voor Sainz die op fantastische wijze Hülkenberg inhaalde en zo zijn punt veiligstelde. Sainz is als zesde geëindigd in het rijders kampioenschap, voor zijn teamgenoot Norris die als elfde is geëindigd. Dit belooft wat voor het 2020 seizoen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.