Olav Mol: "Mercedes-stoeltje wordt lastig verhaal voor Vettel"

Olav Mol: "Mercedes-stoeltje wordt lastig verhaal voor Vettel"
© Ferrari F1

Olav Mol denkt dat een Mercedes-stoeltje een lastig verhaal gaat worden voor Sebastian Vettel. De Duitser vertrekt aan het eind van dit seizoen bij Ferrari en hij wordt in de stroom der geruchten in verband gebracht met een positie bij het Duitse Mercedes F1.

Ook al wordt de viervoudig wereldkampioen ook genoemd als mogelijke opvolger van Renault-coureur Daniel Ricciardo, die eind 2020 naar McLaren zal verkassen, Olav Mol denkt dat er voor Vettel slechts één bepaalde rol geschikt is. En dat is als Duitse Mercedes-coureur, waar hij nog races kan winnen.

"Wat mij betreft, is er maar een stoeltje waar hij zijn kunnen kan laten zien, als hij besluit door te gaan", aldus Mol in 'F1 aan tafel', de podcast van Grand Prix Radio. "Er is maar een stoeltje wat hij zou moeten willen en dat is een Mercedes-stoeltje. Maar of het zover gaat komen", vraagt de tv-commentator van Ziggo Sport zich af.

Via de media laat Mercedes-teambaas Toto Wolff af en toe een voor Vettel vleiende tekst ontsnappen. Volgens Olav Mol is dat logisch. "Hij kan moeilijk zeggen 'We praten niet eens met Vettel'", gaat Mol verder. "Een Duits bedrijf moet natuurlijk - voor de marketing - 'interesse' tonen in een Duitse topcoureur."

"Of ik het allemaal zie gebeuren, ik weet het niet. Het wordt een lastig verhaal", zei Mol, die opmerkt dat de prestaties van Vettel bij de start van het seizoen een grote rol gaan spelen. "Veel zal daar vanaf hangen. Ook of hij met opgeheven hoofd door de paddock loopt of met de stille trom vertrekt."

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.