VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Officieel: Sergey Sirotkin blijft in 2020 reservecoureur van Renault

Officieel: Sergey Sirotkin blijft in 2020 reservecoureur van Renault
© Renault F1

Sergey Sirotkin blijft ook in 2020 de reservecoureur voor Renault F1. De Russische coureur was dat al in 2019, maar Renault heeft vandaag in een persverklaring zijn aanstelling ook voor 2020 bevestigd. De Moskoviet zal dus invallen als een van de vaste coureurs ziek wordt.

In 2018 debuteerde Sergey Sirotkin als Williams-coureur naast Lance Stroll. De Rus reed 21 races in dat seizoen en daar bleef het dan ook bij. Sinds 2019 is de 24-jarige Sirotkin reservecoureur bij Renault F1 en de Franse renstal heeft hem er ook in 2020 graag bij.

"Het is geweldig om weer terug te zijn bij Renault als reservecoureur. Ik ken het team goed, nadat ik hen gedurende het seizoen 2019 goed heb leren kennen", laat Sirotkin weten in de persverklaring van Renault. "Ik begrijp het belang voor het team om een coureur te hebben die ze onmiddellijk kunnen inzetten, mocht die situatie zich voordoen, zeker gezien de situatie in de wereld op dit moment. Ik ben al die tijd scherp en gefocust geweest en ben goed voorbereid om weer in een Formule 1-auto te rijden. Ik kijk er naar uit om mijn vrienden bij Renault weer te zien."

Ook teambaas Cyril Abiteboul is blij met de diensten van zijn reservecoureur. "We zijn verheugd om Sergey dit jaar weer te verwelkomen bij het team. Gezien de huidige omstandigheden moeten we vooruit plannen, mocht er een situatie ontstaan waarin we een beroep op hem moeten doen. We kennen Sergey erg goed en hij kent het team ook goed. We kijken er naar uit om vanaf het weekend in Oostenrijk weer met Sergey te gaan samenwerken", aldus Abiteboul.

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.