Officieel: Roy Nissany verlengt testcontract met Williams

Roy Nissany zal ook in 2021 zijn functie als officiële testcoureur bij Williams vervullen. De Israelier verlengde zijn testcontract en dat werd gisteren (dinsdag) officieel wereldkundig gemaakt.

Officieel: Roy Nissany verlengt testcontract met Williams
© Pirelli | Roy Nissany tijdens de eerste vrije training voor de GP van Spanje in 2020.

Nissany reed vorig jaar de eerste vrijdagtrainingen voor de GP's van Spanje, Italië en Bahrein. Naast zijn functie als testcoureur voor Williams F1 rijdt Nissany ook in het Formule 2-kampioenschap 2021. Vorig jaar eindigde hij als negentiende in de stand om het kampioenschap, met vijf punten.

De 26-jarige coureur uit Tel Aviv is natuurlijk verheugd over het nieuws dat hij ook in 2021 een rol speelt in de Formule 1. "Ik ben vereerd dat ik voor Williams mag blijven rijden", begint Nissany. "Sinds de start van onze samenwerking hebben we op meerdere vlakken vooruitgang geboekt. Los van de vrije trainingen zijn we ook op andere gebieden erg productief geweest. Mede daardoor heb ik mijn vaardigheden als coureur weten te verbeteren."

Ook teambaas Simon Roberts is blij met de samenwerking. "Ik ben blij dat Roy aan het team verbonden blijft als testcoureur. Zo kunnen we verder gaan met het werk waar we vorig jaar mee begonnen. Als team zijn we tevreden over de bijdrage die Roy levert op de baan en in de simulator in Grove. Mede daardoor hebben we de rondetijden van de FW43 kunnen verbeteren", aldus Roberts.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Roy NissanySimon RobertsWilliams F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.