Officieel: Nicholas Latifi rijdt in 2020 voor Williams F1

Officieel: Nicholas Latifi rijdt in 2020 voor Williams F1
© Williams F1

Het hoge woord is er uit en dus is het nu officieel! Nicholas Latifi vervangt in 2020 Robert Kubica bij het Formule 1-team van Williams en gaat samen met George Russell de eer verdedigen voor de Britse formatie uit Grove.

Het was al weken - zo niet maanden - publiek geheim dat Nicholas Latifi in 2020 Robert Kubica bij Williams gaat opvolgen in 2020. Donderdagochtend werd het dan officieel wereldkundig gemaakt door de Britse formatie zelf.

Latifi, die min of meer al aan het begin van 2019 wist dat hij zijn laatste seizoen in de Formule 2 ging rijden, laat weten: "Ik ben zeer opgetogen om aan te treden als vaste coureur in 2020. Ik heb dit afgelopen jaar erg genoten van de samenwerking met het team [Williams F1], waar ik hen heb geholpen met de ontwikkeling van de auto, zowel op als naast de baan", aldus Latifi. "Ik kijk er naar uit om met het team aan de grote reis te beginnen en om in maart 2020 in Melbourne aan de start te staan."

Ook teambaas Claire Williams is blij met 'haar' nieuwe Canadese coureur. "Ik ben verheugd om Nicholas als vaste coureur voor 2020 aan te kondigen. Iedereen bij het team is erg onder de indruk van zijn prestaties in de Formule 2, dit jaar en daarnaast over zijn gecombineerde werkzaamheden voor ons team. Nicholas is een vaste waarde geworden voor Williams en we kijken er naar uit om samen met hem en George [Russell] onze weg naar het middenveld terug te vinden", aldus Williams.

De enige aankondiging voor 2020, die nog geen feit is, die nog op zich laat wachten is de aanstelling van Lance Stroll, bij het team van Racing Point F1. De Canadese coureur, waarvan wordt aangenomen dat hij ook in 2020 voor de Britse stal uit Silverstone zal uitkomen, moet nog steeds officieel worden aangekondigd.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.