Officieel: Giovinazzi blijft ook in 2020 bij Alfa Romeo

Alfa Romeo Racing heeft een van de laatst beschikbare Formule 1-zitjes vergeven. Antonio Giovinazzi blijft ook in 2020 vaste waarde - en teamgenoot van Kimi Räikkönen - bij de Zwitsers-Italiaanse formatie uit Hinwil.

Officieel: Giovinazzi blijft ook in 2020 bij Alfa Romeo
© Alfa Romeo Racing

Antonio Giovinazzi behoudt zijn positie als coureur bij Alfa Romeo Racing, in ieder geval tot eind 2020. De Italiaanse Formule 1-coureur rijdt dit jaar voor het eerst een volledig seizoen in de koningsklasse van de autosport. En hij heeft de teamleiding met zijn recente sportieve prestaties, waar hij regelmatig routinier Räikkönen in de kwalificatie te snel af is, ervan overtuigd dat hij de man is die ze nodig hebben.

Giovinazzi is meer dan tevreden en zeer blij met zijn contractverlenging bij Alfa Romeo Racing. "Ik ben er zeer blij mee dat ik ook in 2020 voor Alfa Romeo Racing mag uitkomen. Ik ben ook dankbaar voor de enorme steun die ik in mijn eerste seizoen kreeg. Het hele team stond sinds het begin van dit seizoen achter me. Ik kijk uit naar de reis met hen voort te zetten", aldus Giovinazzi.

Nico Hülkenberg gaat dinsdag zijn toekomstplannen bekendmaken. Het ziet er naar uit dat zijn carrière in de Formule 1 na 2019 ten einde is. Volgens geruchten gaat Hülkenberg volgend jaar voor BMW in de DTM rijden, maar dat is door de Duitser zelf ontkend.

Officieel zijn er nog vier Formule 1-stoeltjes niet bevestigd. Het gaat om het zitje naast Max Verstappen bij Red Bull Racing, de positie naast George Russell bij Williams en de twee stoeltjes bij Toro Rosso.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.