VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Officieel: F2-coureur George Russell rijdt in 2019 voor Williams F1

Officieel: F2-coureur George Russell rijdt in 2019 voor Williams F1
©Mercedes AMG F1

Formule 2-coureur George Russell is vrijdag door het Britse Williams F1-team bevestigd als vaste waarde voor 2019. De 20-jarige Brit volgt daarmee een van de huidige coureurs op. Russell leidt momenteel het F2-kampioenschap en lijkt op weg naar de 2018-titel.

George Russell is natuurlijk erg verheugd dat hij eindelijk de bevestiging heeft om zijn kunsten in de hoogste trede van de autosport te mogen vertonen.

"Het is een grote eer om voor een team met zoveel prestige als Williams te mogen rijden. Formule 1 is altijd een droom van mij geweest en het voelt raar om straks tegen de coureurs te racen waar ik altijd tegenop keek", aldus Russell in het persbericht.

"Ik wil graag Claire [Williams, red.], iedereen bij Williams en Toto [Wolff, red.] bedanken voor het vertrouwen. Ik heb erg veel zin om met iedereen in Grove te werken en ik kan niet wachten tot het seizoen in Melbourne gaat beginnen", aldus de jonge Mercedes-belofte.

Wie de tweede coureur bij de Britse formatie uit Grove wordt is nog niet bekend. Zowel Robert Kubica, Sergey Sirotkin als Esteban Ocon maken kans om het tweede stoeltje bij Williams te vullen.

RaceNotes, Aflevering 2 - Frank Korsel, Julian Verheul en Ries Boogert praten nog even over de F1 GP van Bahrein en blikken vooruit op de Grand Prix van Sakhir. Verder bespreken we het Haas-contract van Nikita Mazepin. Daarnaast hebben we het over de plaatsvervanger van Mercedes-coureur Lewis Hamilton, die eerder deze week positief testte op COVID19. Je hoort het allemaal hieronder in de laatste aflevering van RaceNotes, de podcast van MotorsportZ.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
George Russell vervangt in Sakhir Lewis Hamilton. Gaat de jonge Brit Valtteri Bottas verslaan?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.