Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi zullen ook in 2021 voor Alfa Romeo Racing rijden. Dat heeft de Zwitserse renstal vandaag (vrijdag) bekendgemaakt. Naast teambaas Frédéric Vasseur, die erg in zijn nopjes is met zijn rijderskoppel, zijn de beide coureurs ook erg te spreken over hun contractverlening.
"Alfa Romeo Racing is meer dan een team voor mij, het is als een tweede familie", laat Räikkönen in het communiqué optekenen. "Veel van de gezichten die bij het team rondliepen toen ik in 2001 mijn Formule 1-debuut maakte, zijn er nog steeds. De unieke sfeer van dit team geeft mij de extra motivatie om door te gaan", aldus de Fin die volgend jaar - in zijn negentiende F1-seizoen - de respectabele leeftijd van 42 bereikt.
"Het team heeft me veel vertrouwen gegeven en ik heb mijn best gedaan om dit vertrouwen door middel van hard werken en toewijding terug te betalen", aldus de 26-jarige Giovinazzi. "We hebben een aantal goede resultaten behaald en ik heb het gevoel dat ik mijn steentje heb bijgedragen om het team vooruit te helpen."
"De weg is echter nog lang en er is nog veel meer dat we samen kunnen en willen bereiken", aldus de 26-jarige Italiaan, die momenteel met twee punten een punt voorsprong op zijn teamgenoot, op de zestiende plek in het kampioenschap staat.