Ocon over 2017-conflict met Pérez: "We zijn te ver gegaan"

Ocon over 2017-conflict met Pérez: "We zijn te ver gegaan"
©Force India F1
16 mrt 2018 - 13:35
de redactie
DELEN

Vorig jaar piekte de spanning tussen Force India-coureurs Sergio Pérez en Esteban Ocon. Vooral het tafereel - opgaand richting Eau Rouge - tijdens de Grand Prix van België sprak tot ieders verbeelding. Esteban Ocon sprak in België over de boardradio: "Hij [Sergio Pérez] wil me vermoorden", of iets van dergelijke strekking.

Ook tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan kwam het tot en aanvaring tussen de beide Force India-coureurs. Het team verloor daardoor zeer waardevolle WK-punten, en dus erg veel geld.

De teamleiding van Force India kon niet anders dan maatregelen treffen, dit mocht niet nog eens gebeuren, zo was de insteek.

Richting het 2018-seizoen zijn de Force India-coureurs, Sergio Pérez en Esteban Ocon nog steeds geen vrienden, maar ze dulden elkaars aanwezigheid. Esteban Ocon heeft er een duidelijke mening over.

"We hebben een moeilijke periode doorgemaakt, we vochten voor iedere honderdste van een seconde in de vrije training, maar op een gegeven moment zijn we gewoon te ver gegaan", aldus de Franse Mercedes-junior. "We moeten dit niet weer laten gebeuren. Wat mij betreft zal dit niet meer gebeuren, ik wil gewoon niet dat dit nogmaals gebeurt."

Force India-baas Otmar Szafnauer heeft zijn coureur al gewaarschuwd, om geen gekkigheid uit te halen wat het team kan schaden. De 53-jarige Roemeen zal niet schromen om direct maatregelen te treffen.

"Tijdens de laatste races in 2017 mochten Pérez en Ocon tegen elkaar knokken. Een fase tijdens de opbouw van een team kan de conflictfase inluiden", aldus Szafnauer.

"Maar nu deze fase gepasseerd is, denk ik dat je beter kan samenwerken, dan elkaar tegenwerken", aldus de Roemeen. "Ik denk persoonlijk dat we dat punt hebben bereikt."

Enfin, een en ander kan betekenen dat de Force India-coureurs Sergio Pérez en Esteban Ocon het elkaar tijdens de Grands Prix niet meer onnodig lastig maken, maar dat ze gaan samenwerken.

Dit verhaal krijgt mogelijk nog een vervolg...

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019