Ocon: 'Ik zal iedere gelegenheid met beide handen aanpakken'

Ocon: 'Ik zal iedere gelegenheid met beide handen aanpakken'
©Racing Point

Esteban Ocon heeft gezegd dat hij iedere gelegenheid die zich in de Formule 1 voordoet met beide handen aanpakt. Nadat Racing Point (voorheen Force India) eind 2018 het contract met de Fransman niet verlengde, heeft hij de post als reservecoureur van Mercedes stevig in handen.

"Ik ben er positief over mijn huidige situatie", zei Ocon tegen het Belgische RTBF. "Ik heb een nieuwe baan bij een top team wat vele titels heeft gewonnen. Het is ook het team wat mij al zolang ondersteund. Zij [Mercedes] hebben me zoveel keer op cruciale momenten geholpen en nu ben ik een teamlid."

De 22-jarige aartsrivaal van Max Verstappen heeft laten weten dat hij zich dit jaar voornamelijk gaat bezighouden met simulatorwerk om Mercedes verder te helpen met de ontwikkeling van de W10.

Maar Ocon weet ook dat hij als reservecoureur in bijzondere situatie verkeerd. "Ik zal ook bij alle Grands Prix aanwezig zijn en als er zich een gelegenheid voordoet dan grijp ik die met beide handen", aldus Ocon.

De Fransman doelt mogelijk op de tegenvallende prestaties van Valtteri Bottas in 2018. De Fin liet regelmatig het stokje vallen en tijdens de wintermaanden verloor de Finse coureur ook al zijn persoonlijke sponsor. Een en ander zou in verband gebracht kunnen worden met de teleurstellende prestaties van Bottas, maar dat is pure speculatie.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.