Nyck de Vries: "Verstappen doet niet onder voor Hamilton"

Formule E- en (voorlopig) reservecoureur van Mercedes AMG F1 Nyck de Vries is van mening dat Verstappen net zo goed is als zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. Dit gaf de Fries aan in gesprek Nederlandse media.

Nyck de Vries: "Verstappen doet niet onder voor Hamilton"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Ik focus me volledig op mijn taken in de Formule E voor Mercedes en ik ben nog steeds erg dankbaar voor het feit dat ik die kans heb gekregen", zegt de Nederlandse Fries tegen RN365.

Volgens de Vries zou in 2021 Hamilton eindelijk bedreigd moeten worden door Verstappen en Red Bull. "In de autosport en vooral in de Formule 1, ben je voor een groot deel afhankelijk van je materiaal. Natuurlijk is Hamilton een extreem goede coureur, maar ik ben van mening dat alles wat Hamilton kan, dat Max dat ook kan. Hamilton kan het alleen elke keer bewijzen en Verstappen niet", aldus De Vries.

"Maar ja, we kunnen ook onszelf afvragen: wie is beter, Messi of Ronaldo? Daar zullen we nooit echt een antwoord op kunnen geven", stelt de Vries.

Wie er in 2021 wereldkampioen wordt is nog geen feit, maar velen denken dat het wereldkampioenschap ook in 2021 ten prooi valt aan Lewis Hamilton. Maar dat is voorlopig ijdele hoop, want voorlopig moet de wintertest nog beginnen en de nieuwe, doch beperkte aanpassingen van de technische reglementen, kunnen voor reuring in de rangorde zorgen.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMax VerstappenNyck de Vries
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.