VT125 sep - 10:00
VT225 sep - 14:00
VT326 sep - 11:00
QUALI26 sep - 14:00
RACE27 sep - 13:10

Norris: "Ik krijg niet genoeg betaald om naar Monaco te verhuizen"

Norris: "Ik krijg niet genoeg betaald om naar Monaco te verhuizen"
© McLaren F1

Donderdag werd het nieuwe strijdwapen van McLaren, de MCL35, onthuld. Een van de coureurs die ermee de strijd aan gaat binden met de concurrentie is Lando Norris, die in een gesprek met de Britse pers laat weten dat hij 'niet genoeg betaald krijgt' om naar Monaco te verhuizen.

Lando Norris gaat aan zijn tweede Formule 1-seizoen beginnen. Vorig jaar kregen hij en zijn teamgenoot Carlos Sainz al vroeg in het seizoen een contract voor 2020 aangeboden, maar het bijbehorende salaris van de jonge Brit is nog niet hoog genoeg om naar Monaco te verhuizen. Hij mag jaarlijks een bedrag van 400.000 Britse pond op zijn rekening bijschrijven - omgerekend is dat iets meer dan 481.000 euro - en daarvan kun je geen woning betrekken in Monaco. Maar Norris heeft daar ook nog helemaal geen zin in, want hij heeft er meer dan naar zijn zin in zijn thuisland, het Verenigde Koninkrijk.

"Ik blijf overduidelijk in het VK", zei Norris tegen PA. "Vergeleken met andere coureur, verdien ik nog niet zoveel dat ik verleid wordt om naar Monaco te verhuizen en mijn vrienden, met wie ik regelmatig in Londen ga stappen, moet missen. Misschien is dat in de toekomst voor mij weggelegd."

Maar het wonen in het VK heeft nog meer voordelen, zo hoeft hij niet ver te reizen om bij de fabriek van McLaren te komen. "Ik heb het eens opgenomen en ik doe er drie minuten en 20 seconden over om van huis naar de fabriek te rijden en dan rijdt ik niet eens te hard", aldus de McLaren-coureur. "Nee, ik hou voorlopig zoals het nu is. Ik vind het leuk om uit te gaan met mijn vrienden, om een hoop lol te hebben. Als ik naar Monaco verhuis moet ik dat allemaal missen."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Gaat Max Verstappen in 2020 nog een Grand Prix winnen?
Volgende F1 Grand Prix
Rusland
vrijdag 25 september 2020
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 26 september 2020
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 27 september 2020
13:10 - 15:10Race
Meer GP Rusland
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.