Nog twee races voor Daniel Ricciardo, daarna Renault Sport F1

Nog twee races voor Daniel Ricciardo, daarna Renault Sport F1
©Getty Images / Red Bull Contentpool
3 nov 2018 - 07:29
Ries Boogert
DELEN

Daniel Ricciardo was er even helemaal klaar mee: Rijden in de Red Bulll RB 14. Vlak na de Grand Prix van Mexico maakte de normaal goedlachse Australiër bekend dat hij niet meer in de Red Bull RB14 wilde rijden. "Laat [Pierre] Gasly er maar in rijden", liet Ricciardo vlak na de Mexicaanse Grand Prix weten.

Ondertussen is de storm geluwd en denkt de Red Bull-coureur er toch iets anders over. Via social media heeft Ricciardo laten weten dat hij de komende en laatste Formule 1-races toch wel voor Red Bull Racing uit gaat komen.

"Ik wil het even hebben over Mexico. Ten eerste ga ik gewoon de laatste twee races rijden. Er zijn dit jaar duidelijke hoogtepunten en dieptepunten geweest. Helaas de meeste van het laatste en dat is frustrerend geweest."

"Maar wanneer ik naar mezelf kijk en naar de jongens die keihard werken aan de auto, dan moeten we er nog twee keer maximaal voor gaan. Daarna is het namelijk voorbij. Ik had gewoon een paar dagen weg nodig en dat voelt goed", aldus de Honey Badger.

Met andere woorden - wie had het anders verwacht - Daniel Ricciardo rijdt gewoon de laatste twee Grands Prix voor Red Bull Racing. Na de Grand Pric van Abu Dhabi is Ricciardo bijna - mits Red Bull hem dat gunt - zo vrij als een vogeltje.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019