Nog niet zeker dat Verstappen in Italië de Spec 4-motor krijgt

Ondanks de vijfde startplek denkt Max Verstappen toch dat er iets mogelijk moet zijn tijdens de race op Spa-Francorchamps. De Nederlander viel het vooral dat hij, ondanks zijn problemen met de motor en remmen, dicht bij Mercedes zit.

Nog niet zeker dat Verstappen in Italië de Spec 4-motor krijgt
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Ik denk dat we dicht bij Mercedes zitten zondag tijdens de race. Het zat gisteren [vrijdag, red.] allemaal redelijk dicht bij elkaar. Je kunt tijdens een race toch maar een paar keer met vol vermogen rijden, dus ik denk dat het morgen wel mee zal vallen", aldus Verstappen.

Het grootste probleem voor Red Bull Racing is de lengte van de rechte stukken op het circuit in de Belgische Ardennen. En volgende week staat er nog een dergelijk circuit op de kalender. Dan reist het Formule 1-circus af naar het Italiaanse Monza.

Eerder werd bekendgemaakt dat Honda in Italië de nieuwe Spec 4-motor zou introduceren. Iets wat deze week in België al het geval is geweest. Zo rijden Alexander Albon en Daniil Kvyat dit weekend al met de nieuwe krachtbron van Honda.

Of Max Verstappen volgende week ook de nieuwe motor in zijn RB15 gesleuteld krijgt , is nog niet helemaal zeker. "Dat is nog niet bevestigd”, laat Max weten. "Het is eerst afwachten hoe het zondag gaat en daarna kijken we verder. Zelfs als ik op Monza vanwege een gridpenalty door een motorwissel van achteren zou moeten starten, vind ik dat geen ramp. Waarschijnlijk lukt het in zo'n geval niet om de top vier te halen, maar ik denk dat het moet lukken om daar achter te kunnen komen."

Veel zal dus afhangen van de resultaten die Red Bull-rijder Alexander Albon en Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat vandaag boeken tijdens de race voor de Grand Prix van België.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET