Mazepin zegt te hebben geleerd van acties: "Ben er niet trots op"

Nikita Mazepin riep onheil over zichzelf af toen hij een video deelde op sociale media, waarin te zien was dat hij zeer ongepast gedrag vertoonde. In gesprek met ESPN zegt de 21-jarige Rus dat hij "er niet trots op is", en dat hij er lessen uit heeft getrokken.

Mazepin zegt te hebben geleerd van acties: "Ben er niet trots op"
© Haas F1 / LAT Images | Nikita Mazepin

"Ik wil allereerst duidelijk maken dat mijn acties in december niet goed zijn te praten. Ik neem er de volledige verantwoordelijkheid voor. Het was een heel groot leermoment en ik kan vol vertrouwen zeggen dat ik veel verder in mijn kennis van dit soort zaken ben dan vroeger, dus dat is positief", zei Mazepin, die de negatieve reacties op sociale media goed kan begrijpen.

Veel mensen vonden het vreselijk was de toen nog 20-jarige Rus op sociale media deelde. Er werd zelfs een petitie opgestart om Mazepin uit de Formule 1 te weren. En bij iedere post die zijn nieuwe werkgever Haas F1 op sociale media plaatst staan talloze negatieve reacties. "Ik kan me die reacties erg goed begrijpen, wat ik heb gedaan was niet oké," zei hij. "Ik ben er niet trots op. Maar het is belangrijk om voorwaarts te gaan."

"De mensen die de afgelopen 21 jaar bij mij zijn geweest, weten wie ik ben", zei hij. "Het is erg moeilijk om nep te zijn voor mensen en dat ben ik verre van. Naast de baan zal ik mezelf blijven, zoals ik altijd ben geweest. Ik heb mijn hoogte- en dieptepunten gehad, maar dat hoort bij het leven. Ik denk dat het racen vooral het woord moet doen."

"Ik geloof dat ik een erg goede coureur ben. Ik kijk er echt naar uit om mensen die me op dit moment misschien niet leuk vinden te laten zien dat ik geweldige racevaardigheden heb, en dat dat hopelijk hun kijk op mij verandert", aldus de Haas-coureur hoopvol.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Haas F1Nikita Mazepin
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.