Nikita Mazepin niet verrast: "Russen worden altijd anders behandeld"

Nikita Mazepin zegt dat hij niet verrast is dat er zo fel is gereageerd op zijn filmpje op Instagram. Het filmpje, waarin te zien was dat hij een dronken vrouw betastte, riep een tsunami aan verontwaardigde reacties op.

Nikita Mazepin niet verrast: "Russen worden altijd anders behandeld"
© Haas F1 | Nikita Mazepin

Nikita Mazepin, die in 2021 debuteert in de Formule 1 voor het team van Haas, deelde in december een korte video waarin te zien was dat hij een dronken vrouw betastte. De reacties waren, en zijn ook vandaag de dag, niet van de lucht. Er werd zelfs een petitie gestart om de jonge Rus uit de Formule 1 te weren.

De petitie heeft er overigens niet toe geleid dat Haas hun nieuwe aanwinst, die naast Mick Schumacher, de deur te wijzen. Sterker nog op 23 december 2020 bevestigde de Amerikaanse renstal uit Kannapolis voor de tweede keer hun Russische Formule 1-coureur.

Mazepin zegt op zijn beurt wel te weten waarom er zo fel op zijn Instagram-video werd gereageerd. Volgens 21-jarige Moskoviet worden Russen altijd anders behandeld dan anderen. In gesprek met het Russische Match TV zegt Mazepin gewend te zijn aan de kritiek. "Ik ben eraan gewend, het doet helemaal niets met me", aldus Mazepin.

"Het heeft allemaal niets te maken met mijn raceprestaties", meent Mazepin te weten, die ook aanstipt dat zowel Daniil Kvyat en Sergey Sirotkin oneerlijk zijn behandeld. "Het zijn goede coureurs en echte professionals. Over hen zijn ook bepaalde dingen gezegd die volkomen onterecht waren. Maar goed, zo gaan die dingen nou eenmaal. Het is voor mij geen verrassing dat Russen anders behandeld worden."

Op de vraag of hij klaar is voor de kritiek die hij in zijn debuutjaar over zich heen krijgt, antwoordt Mazepin tot slot: "Er is geen Russische coureur die zoveel haat over zich heen krijgt als ik. Of ik er klaar voor ben? Het is onderdeel van mijn leven."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Haas F1Nikita Mazepin
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.