VT1uitslag
VT2uitslag
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Nieuwe versnellingsbak voor AlphaTauri-coureurs: Gridstraf voor Kvyat

Nieuwe versnellingsbak voor AlphaTauri-coureurs: Gridstraf voor Kvyat
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Pierre Gasly en Daniil Kvyat nemen allebei een nieuwe versnellingsbak in gebruik. Na de vrijdag werd hiertoe door Scuderia AlphaTauri besloten. Voor Pierre Gasly heeft dat geen gevolgen, maar zijn teamgenoot Daniil Kvyatt kan een gridstraf tegemoet zien. Verder zijn Gasly en Kvyat redelijk optimistisch over hun kansen in Silverstone.

Het Formule 1-team van AlphaTauri kenden een redelijk productieve dag op vrijdag. De vrije trainingen werden probleemloos afgewerkt en het resultaat was niet slecht. Pierre Gasly bracht het er het beste vanaf en liet in de eerste vrije training een elfde plek noteren en in het tweede bedrijf op vrijdag klom de Fransman op naar de achtste plek op de tijdenlijst.

"Het voelt geweldig om terug te zijn in Silverstone", begon Gasly op vrijdag na de vrije trainingen. "Het is een van de beste circuits van het seizoen en over het algemeen gezien hebben we een goede start van het weekend achter de rug. Echter heb ik de auto nog niet hoe ik hem exact wil hebben. Maar ik ben er van overtuigd dat we dat voor de kwalificatie nog wel voor elkaar krijgen."

Daniil Kvyat kende een soort gelijke vrijdag als zijn teamgenoot. De Rus liet in VT1 de tiende tijd noteren, maar moest iets laten vieren in het tweede deel van de dag. In VT2 eindigde hij als vijftiende op de tijdenlijst. "Al met al een productieve dag, dit ondanks de rode vlag waardoor ik mijn snelste ronde moest laten varen", steekt Kvyat van wal. "Het was een beetje jammer dat ik mijn snelste ronde kwijt raakte. Maar los daarvan denk ik dat we aantal flink aantal dingen hebben gewerkt. Ook over de balans was ik vandaag best tevreden. We moeten kijken hoe en waar we voor morgen [vandaag: zaterdag] kunnen verbeteren", aldus Kvyat.

Beide AlphaTauri-coureurs hebben na de vrijdagsessies een nieuwe versnellingsbak gekregen. Dat betekent dat Pierre Gasly daar geen negatieve gevolgen aan ondervindt, omdat hij de vorige Formule 1-race in Hongarije uitviel. Daniil Kvyat kan een gridstraf tegemoet zien, omdat hij een nieuwe transmissie laat monteren, nog voordat er zes races verreden zijn.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Spanje
vrijdag 14 augustus 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 15 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 16 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Spanje
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.