Nieuwe Ferrari-topman voert eerste gesprekken met Liberty

Louis Camilleri, de opvolger van de onlangs overleden Ferrari-president Sergio Marchionne, heeft een onderhoud met Liberty Media over de toekomst van de Formule 1 en Scuderia Ferrari gehad. De Egyptenaar is gematigd positief na de eerste gesprekken.

Nieuwe Ferrari-topman voert eerste gesprekken met Liberty
©Ferrari F1

Het is niet bekend wat de standpunten zijn van Louis Camilleri ten opzichte van het gedachtegoed van wijlen Sergio Marchionne, en daarover laat hij ook niets los tegenover het Italiaanse La Gazzetta dello Sport.

"We zijn begonnen met de eerste gesprekken met Liberty Media", aldus Camilleri tegenover de Italiaanse krant. "Ik denk dat we op technisch gebied vooruitgang hebben geboekt. Maar wat betreft het budgetplafond, en de controle hierop, zijn we het nog niet eens."

"Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de nieuwe ideeën. Het doel is om 'de taart' te verdelen zoals het nu gebeurt. We hebben het niet over hoe je de inkomsten daaruit kan verhogen, maar ik denk dat we er wel uitkomen."

Of de aanpak van Louis Camilleri anders zal zijn van die van Sergio Marchionne is dus nog niet bekend. Wat wel waarschijnlijk is is dat Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene zijn functie zal behouden. Camilleri heeft Arrivabene hoog in het vaandel staan.

Onder het bewind van Sergio Marchionne leek het nog een formaliteit om met ingang van 2019 technisch directeur Mattia Binotto naar voren te schuiven als de nieuwe teambaas. Maar dat lijkt nu minder waarschijnlijk.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.