Nieuw logo van de Formule 1 wordt zondag gepresenteerd

Liberty Media werd begin dit jaar eigenaar van de Formule 1 en sinds die tijd zijn er al een aantal dingen veranderd. Een nieuwe verandering die de nieuwe eigenaar van de koningsklasse van de autosport dit weekend gaat doorvoeren is het nieuwe logo van de Formule 1.

Nieuw logo van de Formule 1 wordt zondag gepresenteerd
Afbeelding: De drie mogelijk nieuwe logo's van de Formule 1 en rechts het oude logo - Bron: Twitter

Er zijn inmiddels drie logo's bij de diverse handelsmerk-registratie bureaus vastgelegd. Welk van de drie logo's het definitieve logo voor de Formule 1 gaat worden is nog niet bekend. Wel is bekendgemaakt dat het nieuwe logo zondag bekend wordt gemaakt, zo liet Chase Carey weten tegenover Sky Sports.

"Ik weet dat het zondag wordt", begint Carey. "Ik ben er alleen niet zeker van wanneer het precies gaat gebeuren. Onze mensen van de marketing houden zich daarmee bezig."

Chase Carey bevestigde dat een van de redenen dat het logo veranderd ging worden zat in het feit dat er een 'lege ruimte' zat in het midden van het logo. "Ik denk dat het feit dat de 'één' wordt gevormd door een lege ruimte een van den redenen was om een nieuw logo door te voeren, dat is mij in ieder geval zo verteld."

Nadat de plannen voor een nieuw logo van de Formule 1 op social media bekend werden, volgde er een wereldwijde stortvloed aan negatieve reacties van racefans. Kreten zoals 'If it is not broke, DO NOT fix it' werden veelvuldig gedeeld.

In een reactie op de negatieve reacties liet Chase Carey weten: "Hier hadden we al rekening mee gehouden. Wanneer je een verandering doorvoert is er altijd kritiek, iedereen heeft een andere kijk op zaken."

"We willen een nieuwe energie uitstralen, en met het nieuwe logo en de andere zaken die we veranderen is de invoering van een nieuw logo een goede manier om 'de opwinding en nieuwe energie' door te geven", aldus Carey.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.