'Wordt spannend seizoen!'

Nico Rosberg zet zijn geld op achtste wereldtitel Lewis Hamilton

Volgens Nico Rosberg heeft Lewis Hamilton de beste kaarten in handen om in 2021 de wereldtitel te pakken. De enkelvoudig wereldkampioen zou liever zien dat er een spannend gevecht tussen Mercedes en Red Bull ontstaat, maar de Duitser ziet het nog niet gebeuren.

Nico Rosberg zet zijn geld op achtste wereldtitel Lewis Hamilton
© Mercedes F1

Ondanks de matige wintertest van Mercedes en de beste seizoensvoorbereiding ooit van Red Bull Racing, ziet Nico Rosberg zijn voormalig teamgenoot er met de eretitel van 2021 vandoor gaan. Rosberg geeft aan dat Mercedes nooit het achterste van haar tong laat zien en dat ze er in Bahrein gewoon zullen staan.

"Vergis je niet, ik ben een groot fan van de Formule 1 in het algemeen, maar daarnaast ben ik fan van Mercedes", begint Rosberg tegenover Sky Sports. "Maar zoals gezegd met ik in de eerste plaats een liefhebber van onze sport en voor de onze sport zou het beste zijn als Red Bull als sterkste team zou starten en Mercedes en Lewis [Hamilton] achter hen aan moet jagen."

"Dus op wie zet ik mijn geld voor dit seizoen? Op Lewis, want niemand zal in staat zijn om hem het hele seizoen op punten te verslaan. Ik zou mijn geld op Lewis zetten", voegt de Duitser toe, die wel aangeeft dat de fans een spannend seizoen tegemoet gaan.

Na jaren van totale dominantie, zal 2021 spannender worden dan we in de afgelopen jaren hebben meegemaakt. Max Verstappen zit dit jaar dichter bij Mercedes dan welke concurrent in de afgelopen zeven jaar dan ook voor elkaar kreeg. "Ik denk niet dat er na vele, vele jaren van dominantie iemand zo dichtbij is geweest", aldus Rosberg.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Bahrein 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMax VerstappenMercedes F1Nico RosbergRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.