Nico Rosberg heeft de hoop voor Max Verstappen opgegeven

Formule 1 experts zeggen dat Max Verstappen zijn aanpak moet veranderen, als hij succes wil behalen. Verstappen moest de kwalificatie in Monaco missen nadat hij op het meest ongelukkige moment crashte in de derde training.

Nico Rosberg heeft de hoop voor Max Verstappen opgegeven
©Getty Images / Red Bull Racing

'Hij moet kalmer worden'

"Hij wordt door alle coureurs benijd om zijn talent. Maar hij moet kalmer worden. Hij zou een beetje meer geduld moeten hebben en dan zal hij succesvol zijn", aldus voormalig Formule 1-coureur Felipe Massa in Monaco.

John Watson deed op zaterdag - na de crash van Verstappen - ook zijn zegje bij Sky Sports, "Een race of het kampioenschap wordt niet gewonnen door de snelste ronde te rijden, in welke sessie dan ook", aldus de voormalig Formule 1-coureur."

'Veel erger kan dan dit kan haast niet'

De Red Bull-teamleiding waren ook zeer teleurgesteld over de crash in een onbelangrijke training, maar volgens teambaas Christian Horner was Max Verstappen zelf nog wel het meest teleurgesteld van iedereen.

"Hij is een erg snelle coureur, dat weten we allemaal en dit weekend had hij een heel snelle auto. Wat er is gebeurd is dat hij een keiharde les heeft geleerd. Veel erger dan dit kan haast niet", aldus Christian Horner.

"Hij moet stoppen met het maken van dit soort fouten en dat weet hij beter als geen ander", vervolgt Horner. "Ik hoop dat dit incident hem er van overtuigd heeft dat hij zijn benadering moet veranderen, anders weet ik niet wat er wel voor nodig is."

Dat Max Verstappen crasht is op zich helemaal niet erg, alleen het moment waarop het gebeurde bleek het meest ongelukkige moment in Monaco, de derde vrije training. Een sessie die er nauwelijks toe doet en waar alleen de laatste afstellingen aan de auto's worden gemaakt.

Nico Rosberg heeft de hoop al opgegeven

"Hij was sneller dan Daniel Ricciardo en crasht dan op het meest domme moment", aldus voormalig Formule 1-coureur Nico Rosberg. "Hij had in 2016 een haast identieke crash. Ik vraag me af of Max misschien te zelfverzekerd is, hij neemt te veel risico."

"Hij lijkt niets te hebben geleerd. Het is al de vijfde keer dit jaar, maar wel zijn vierde seizoen in de Formule 1. Je kan dus niet meer zeggen dat hij geen ervaring heeft", aldus Rosberg tegen RTL Television.

"Het is een zware tijd voor Max. Momenteel pakt alles verkeerd voor hem uit, maar ik heb de hoop voor hem opgegeven", besluit de enkelvoudige wereldkampioen.

Max Verstappen, die in Monaco enkele geplande interviews liet schieten, liet uiteindelijk weten dat hij zich gesteund voelt door Red Bull.

"Ik ben bij een team dat me bijstaat in goede en slechte tijden. Een jaar geleden hadden we veel technische problemen, maar we bleven bij elkaar. Nu is dat ook het geval", aldus Max Verstappen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.