VT1uitslag
VT2uitslag
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Nico Hülkenberg wenst vriend Checo een spoedig herstel

Nico Hülkenberg wenst vriend Checo een spoedig herstel
© Racing Point

Nico Hülkenberg viel vandaag tijdens de eerste vrije training in voor Racing Point-coureur Sergio Pérez. De Mexicaanse Formule 1-coureur testte donderdag positief voor Covid-19 en moet verplicht tien dagen in quarantaine.

Het een en ander houdt in dat Hülkenberg tenminste tijdens het eerste raceweekend in Silverstone optreedt als de vervanger van zijn voormalig teamgenoot. Of hij ook volgende week in actie komt voor Racing Point is nog niet bekend, maar wel erg waarschijnlijk. Net als de rest van de wereld was de coureur uit Emmerik verrast dat hij moest optreden in Silverstone.

Donderdagmiddag werd de Hulk opgebeld door Racing Point-teambaas Otmar Szafnauer. "Ik was onderweg naar de Nürburgring voor een ander raceproject toen ik door Otmar werd gebeld", aldus Hülkenberg. "Dat is nog geen 24 uur geleden, dus het voelt op dit moment allemaal een beetje onwerkelijk voor mij."

"Maar ik ga een flinke uitdaging niet uit de weg en dit is er zeker een", gaat de Duitser verder. "Het is natuurlijk een lastige situatie voor Racing Point en Checo [Sergio Pérez, red.]. Hij is een vriend van me, en een voormalige teamgenoot. Ik wens hem het allerbeste en een spoedig herstel toe."

Otmar Szafnauer realiseert zich goed dat dit weekend een flinke uitdaging is voor de Duitser. "Een vervanging vinden voor Sergio is niet makkelijk. Maar dat we Nico hebben kunnen binnenhalen is super en geweldig", aldus Szafnauer. "Nico wordt dit weekend in het diepe gegooid, maar ik ben er zeker van dat hij spoedig weer de snelheid zal vinden."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Spanje
vrijdag 14 augustus 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 15 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 16 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Spanje
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.