VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Nico Hülkenberg over Red Bull-contact: "Het is wat stiller geworden"

Nico Hülkenberg over Red Bull-contact: "Het is wat stiller geworden"
© Racing Point

Het is sinds enkele weken wat stil rondom het felbegeerde F1-stoeltje voor 2021 bij Red Bull Racing. Nog steeds zijn er drie coureurs die in verband worden gebracht met de positie: Alexander Albon, Sergio Pérez en Nico Hülkenberg. De laatste laat weten dat de mediastorm een beetje is geluwd.

De naam Nico Hülkenberg blijft genoemd worden als potentiële kandidaat om Red Bull-coureur Alexander Albon na 2020 te vervangen. In het programma Sport und Talk aus dem Hangar-7 op de Oostenrijkse Servus TV vertelde over zijn vooruitzichten.

Wanneer de Duitser wordt gevraagd naar de geruchten dat hij onlangs was gezien in het Oostenrijkse Salzburg, waar het kantoor van Helmut Marko is gevestigd, reageert de Nederlands sprekende Hulk lachend: "Ik was daar om een nieuw contract te tekenen! - Maar even serieus, het is een beetje stil geworden", aldus Hülkenberg, die daarmee bedoelt dat hij niet veel meer heeft vernomen vanuit Red Bull.

Hülkenberg viel driemaal in bij Racing Point

"Het is momenteel niet te zeggen wanneer zich nieuwe mogelijkheden aandienen. De vorige keer was de kans om te rijden behoorlijk onverwacht. Ik weet heel goed hoe onvoorspelbaar alles is, dus ik houd mezelf in vorm", zei Hülkenberg. "Op dit moment werk daar gedaan. Toch blijf ik contact houden met enkele engineers, omdat ik ze al lang en goed ken. Het team heeft na mijn opmerkingen wat aanpassingen aan de auto gedaan, dus ik ben benieuwd wat er van is gekomen."

Voor volgend jaar is er nog geen nieuws

"Bij de meeste teams zijn de coureurs als bekendgemaakt. Ik heb dit seizoen meerdere keren de kans gehad om te rijden en ik heb er gebruik van gemaakt", aldus de Hulk. "Ik heb mensen die voor mij onderhandelen, maar in eerste instantie communiceer ik zelf met de teams en ik onderhoud zelf het contact. Momenteel ben ik zelf volledig met deze kwestie bezig."

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.