VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Nico Hülkenberg is Racing Point "erg dankbaar voor de geboden kans"

Nico Hülkenberg is Racing Point "erg dankbaar voor de geboden kans"
© Racing Point

Nadat Sergio Pérez daags voor het eerste Formule 1-weekend op Silverstone positief getest werd op Covid-19, werd Nico Hülkenberg in allerijl opgetrommeld om in te vallen voor de Mexicaan. In de eerste race werd de Duitser door technische problemen een toeschouwer, maar gisteren (zondag) kon hij dan eindelijk starten en als zevende de race afsluiten.

Nico Hülkenberg verraste vriend en vijand door zich op de derde startpositie te kwalificeren. De Nederlande sprekende Duitser wist zelfs Red Bull-coureur Max Verstappen met iets minder dan een-tiende van een seconde voor te blijven. In de race liet de Hulk zich vrij simpel inhalen door Max Verstappen. Zoals hij vooraf al had aangegeven zou hij het zijn maatje niet te lastig maken.

Nico Hülkenberg eindigde uiteindelijk als zevende, nadat hij in de slotfase van de race voor een derde pitstop moest gaan, omdat zijn harde banden er al na 14 ronden de brui aan gaven. Hij was de enige uit de top tien die een driestopper moest doen. Alles bij elkaar opgeteld heeft de Duitser genoten van zijn de race. "Het was een beetje rustige race, zonder safety car enzo, maar ik ben tevreden", laat hij weten.

Met nog tien ronden te gaan moest de invaller van Sergio Pérez voor de derde keer de pits op zoeken voor nieuwe banden. "Ja, ik moest de pits weer in, want er kwamen grote blaren op de achterbanden. De trillingen werd in een paar ronden steeds heviger, en ik realiseerde me dat ik de finish niet zou halen, als ik geen nieuwe banden zou ophalen. Dat was natuurlijk erg jammer", realiseert de Duitser zich, die op dat moment vijfde was in de race.

"Tijdens de eerste stint kon ik de banden beter managen, maar om een of andere reden was de tweede set banden sneller aan het einde dan we verwacht hadden", aldus de Hulk, die spierpijn in het vooruitzicht heeft.

"Het was niet makkelijk", steekt de Hulk van wal. "Gelukkig zit er een hoofdsteun in de cockpit, ik kon er lekker tegenaan leunen en mijn nek wat rust geven op bepaalde momenten. Ook mijn rug en benen hadden het moeilijk. Ik weet zeker dat ik morgen [maandag] overal pijn zal hebben", aldus Hülkenberg lachend.

Of Hülkenberg ook in Spanje in actie komt voor Racing Point is nog even afwachten. Racing Point-teambaas Otmar Szafnauer is ervan overtuigd dat Sergio Pérez aanstaand weekend gewoon weer achter het stuurtje van de RP20 zit.

Lees ook: Szafnauer weet het zeker: "Sergio Pérez keert in Spanje terug"

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.