Nico Hülkenberg in verband gebracht met IndyCar-stoeltje

Nico Hülkenberg rijdt dit jaar voor Renault F1, maar zal na de Grand Prix van Abu Dhabi met lege handen staan. In de Formule 1 is de spoeling flinterdun geworden en er duiken continu geruchten op, dat de Hulk in andere raceklasses aan de slag kan.

Nico Hülkenberg in verband gebracht met IndyCar-stoeltje
© Renault F1

Vorige week werd Nico Hülkenberg in verband gebracht met een seizoen in de DTM, als fabrieksrijder bij BMW. Maar dit werd - tegenover Jack Plooij en meerdere media - stellig ontkend door Hülkenberg. Afgelopen dinsdag bleef het dan ook inderdaad stil, zoals Hülkenberg zelf zei.

Maar nu duikt er een weer opmerkelijk gerucht op, waarin Nico Hülkenberg in verband wordt gebracht met een IndyCar-stoeltje. Volgens Auto Motor und Sport is Hülkenberg een stoeltje bij Ed Carpenter Racing aangeboden. Het gerucht is opmerkelijk, omdat de Duitser eerder dit jaar een IndyCar-stoeltje aangeboden kreeg door McLaren.

De Britse renstal gaat in 2020 een volledig seizoen deelnemen aan het IndyCar-seizoen, onder de naam Arrow McLaren SP. Zak Brown heeft Hülkenberg in september al een stoeltje aangeboden bij Arrow McLaren SP, maar de Nederlands sprekende Duitser voelde daar niets voor. "Over het algemeen boeit het rijden op ovals me niet echt. Ik heb er veel respect voor, maar het is gewoon niet mijn ding", aldus Hülkenberg in september.

Echter laat AMuS in de publicatie weten dat Hülkenberg een stoeltje krijgt aangeboden om alleen te rijden op de 'normale' circuits, waar geen sprake is van ovals.

De Duitser zelf maakt zich totaal geen zorgen over zijn toekomst. Hij denkt zelfs na over een onderbreking van zijn carrière. "Voor mij persoonlijk is het geen schande om een pauze in te lassen", aldus de Hulk tegenover het Duitse Bild. "Na tien jaar, kijk ik rustig rond. En misschien rij ik [volgend jaar] helemaal nergens. Voorlopig is het nog afwachten", aldus Hülkenberg.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.