Nicholas Latifi wil snel doorstoten naar de Formule 1

Nicholas Latifi wil snel doorstoten naar de Formule 1
©Force India Media

Nicholas Latifi heeft aangegeven dat hij de Formule 1 als doel voor ogen heeft en wel al in 2019. De Canadees wil na 2018 niet nog een seizoen in de Formule 2 blijven, zo geeft de reservecoureur van Force India aan.

Momenteel is de 22-jarige Canadees de officiële reservecoureur van Force India en hij komt voor het eerst van zijn leven aanstaande vrijdag in Canadan in actie tijdens een officiële vrije training.

"Het mag duidelijk zijn dat dit [deelname aan de eerste vrije training in Montreal] speciaal is voor mij", laat Latifi optekenen door Le Journal de Montreal.

Latifi verruilde Renault, waar hij ook de rol van reservecoureur vervulde, voor Force India en hij laat weten dat hij blij is met de gemaakte switch.

"Van Carlos Sainz en Nico Hülkenberg wordt verwacht dat ze na dit jaar bij Renault blijven. Maar bij Force India is het nog niet bekend wat Sergio Pérez en Esteban Ocon gaan doen."

"Ik wil in 2019 niet nog een seizoen doen in de Formule 2. De Formule 1 is mijn doel", zegt Latifi.

Of er ruimte komt voor de jonge Canadees is dus nog even afwachten, maar hij legt voor zichzelf de lat meteen erg hoog. Nicholas Latifi staat momenteel met 26 punten als tiende in de voorlopige tussenstand om het F2-kampioenschap 2018.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.