Nicholas Latifi gebruikt het oude startnummer van Nico Rosberg

Nicholas Latifi gebruikt het oude startnummer van Nico Rosberg
© Williams F1

Nicholas Latifi debuteert in 2020 in de Formule 1 en komt voor het team van Williams uit. Samen met George Russell gaat hij proberen het team van de oud-kampioenen uit het dal te trekken. Vandaag maakte de Canadees zijn startnummer bekend.

Nicholas Latifi gaat vanaf 2020 rijden met startnummer 6. Het startnummer 6 was voorheen van enkelvoudig wereldkampioen Nico Rosberg, maar omdat hij meer dan twee jaar niet meer actief is geweest in de sport, is het startnummer weer beschikbaar. De reden dat de Canadees voor het startnummer 6 heeft gekozen is vrij opmerkelijk.

"De reden dat ik voor dit startnummer heb gekozen is dat Toronto - waar ik vandaan kom - bekend staat om het nummer 6. Wanneer je telefoneert naar Toronto kies je de telefooncode 416 of 647. Het is een vrij unieke keuze, maar ik loop al lang met dit nummer in mijn hoofd", legt de Canadese rookie uit op Twitter.

Tijdens de vrije trainingen en testsessies reed Latifi met startnummer 40 rond, maar dat is het gereserveerde startnummer voor gastrijders bij Williams F1. De teamgenoot van Latifi, George Russell, rijgt met startnummer 63. Net als de rest van de coureurs kunnen zij hun startnummer, tijdens hun Formule 1-carrière niet meer wijzigen.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.