Naast teleurgesteld is Vettel ook blij voor z'n teamgenoot

Sebastian Vettel kwam in de kwalificatie niet verder dan de tiende plek. Een technisch probleem hield de viervoudig wereldkampioen in de pitbox. Door de gridstraf van Kevin Magnussen, die overigens erg knap als vijfde kwalificeerde, schuift Vettel een plekje op naar voren en begint zondagmiddag de race als negende op de startgrid.

Naast teleurgesteld is Vettel ook blij voor z'n teamgenoot
© Ferrari F1

De teleurstelling van zijn kwalificatie gaat gepaard met blijdschap voor zijn Italiaanse werkgever en zijn teamgenoot Charles Leclerc. "Het was natuurlijk een bittere pil die we moesten slikken vandaag", begon Vettel na de kwalificatie. "Helemaal omdat we een auto hebben waarmee we voor poleposition konden gaan en je kan niet eens meedoen. Er was een technisch probleem en het fiksen zou te lang duren, daarnaast had een poging om voor pole te gaan kansloos geweest."

"Maar ik ben voor het team erg blij en het is mooi om te zien dat Charles [Leclerc, red.] voor de poleposition kon gaan. Ik denk dat onze auto dit weekend erg snel is, en zeker sneller dan de auto's die voor ons staan. Ik kijk dan ook uit naar een goede race op zondagmiddag."

Sebastian Vettel en Charles Leclerc starten hun race zondagmiddag op de soft banden van Pirelli. Hun directe concurrenten starten in Oostenrijk op de medium banden.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race