Monaco was een keerpunt voor Verstappen: 'Iets minder snel, is sneller'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Monaco was een keerpunt voor Verstappen: 'Iets minder snel, is sneller'

24 nov 2018 - 13:03
Ries Boogert

Het is geen geheim dat Max Verstappen sinds Monaco 2018 nog beter is geworden. De Nederlander scoorde na Monaco nog twee grand prix-overwinning, en werd in Brazilië beroofd van een derde overwinning in 2018.

Sky Sport F1 vraagt Max Verstappen naar wat er veranderde na Monaco 2018. Max Verstappen verknalde een podium door in de derde vrije training zijn RB14 te vernielen. Het team kreeg zijn bolide niet meer op tijd in orde, en Verstappen moest genoegen nemen met een startpositie in de achterhoede, tot ieders afgrijzen.

Niettemin wist de Red Bull-coureur uit Limburg zijn race in Monaco als negen af te sluiten en twee punten voor het team mee te nemen. Wat voor advies kreeg Max Verstappen van zijn vader, na Monaco?

"Mijn vader vertelde me, toen ik nog in karts reed, 'als je iets langzamer gaat, ben je nog sneller dan de rest'", aldus Verstappen tegenover Sky Sports. En dat heeft Max ter harte genomen.

De grand prix van Monaco was die van Canada en toe ging het een heel stuk beter. Max Verstappen eindigde als derde op het podium. Vervolgens was daar Frankrijk waar hij als tweede eindigde. En het toefje slagroom op de Red Bull-taart was de Grand Prix van Oostenrijk, waar de Nederlander als winnaar uit de bus kwam.

Sinds die reeks gaat het steeds beter met Max Verstappen. En zoals voormalig Formule 1-coureur Johnny Herbert zegt: "Max blijft leren en leren. Zo'n situatie zoals in Brazilië? Dat had niets met hem te maken, ik ben het niet eens dat hij Ocon meer ruimte had moeten geven", aldus Herbert.

Of Max Verstappen in staat is om in 2019 mee te knokken voor de wereldtitel hangt van Honda Racing af. En zoals Olav Mol tegenover Radio 538 verklaarde: "De eerste vijf a zes race in 2019 zullen bepalend zijn."

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media