Mick Schumacher zegt "helemaal klaar" te zijn voor F1-debuut

Dit seizoen betreden drie nieuwe jonge coureurs de wereld van de Formule 1. Het gaat om Yuki Tsunoda, Nikita Mazepin en Mick Schumacher. De laatste reed donderdag op Fiorano in de Ferrari SF1H, de bolide van 2018. De jonge Duitser laat weten dat hij klaar is voor zijn Formule 1-debuut.

Mick Schumacher zegt "helemaal klaar" te zijn voor F1-debuut
© Ferrari F1 | Mick Schumacher tijdens F1-test op Fiorano | 28 januari 2021

Donderdag maakte Mick Schumacher zijn eerste meters als Formule 1-coureur. Op het circuit van Fiorano reed de zoon van F1-legende Michael Schumacher meer dan 50 ronden. En vandaag (vrijdag) zal Schumacher als eerste plaatsnemen in de SF71H, voordat Callum Ilott het stuurtje in de middag overneemt.

"Eindelijk weer in een raceauto zitten is een gevoel dat ik erg heb gemist. Ik denk dat het zeker een positieve dag op de baan is geweest. We zijn erin geslaagd om het hele programma dat we hadden gepland zonder problemen te doorlopen", aldus Mick Schumacher.

"De SF71H is een auto uit 2018, maar het gedrag op het circuit en de gevoelens die het de coureur geeft, lijken sterk op elkaar, zowel wat betreft hoe hij zich op het circuit gedraagt ​​als de fysieke inspanning. Dat maakt het een prima uitgangspunt als het gaat om de voorbereiding op het nieuwe seizoen", aldus de 21-jarige Duitser. "Het was een genoegen om de ingenieurs en monteurs waarmee ik afgelopen september heb samengewerkt weer te ontmoeten en ik kan niet wachten om morgen (vrijdag) weer in de auto te stappen."

Ik ben er helemaal klaar voor, aldus Mick Schumacher

Nadat Mick Schumacher in december al testte voor zijn werkgever Haas F1, en de kans krijgt om ook deze twee dagen voor Ferrari te testen, zegt hij helemaal klaar te zijn voor zijn debuut in de Formule 1. "Ik ben er helemaal klaar voor", zei Schumacher na de test op donderdag. "Ik heb hierover mijn hele leven gedroomd. En nu is het zover. Ik zal er alles aan doen om me op de best mogelijke manier voor te bereiden en het seizoen zo goed mogelijk te beginnen."

Lees hieronder verder

Photo credit: © Ferrari F1 | Mick Schumacher in actie in de Ferrari SF71H op Fiorano.

Schumacher haalt nog wel even aan dat de fysieke krachten op de nek enorm zijn en dat hij zich vooral daarop richt in zijn voorbereidende trainingen. "Ik heb me gefocust op mijn nektraining, want dat is duidelijk dat we de nek het meest gebruiken in de Formule 1. De G-krachten, daar leer je ook mee omgaan door in de auto te rijden en natuurlijk die ronden te rijden. Dan zal je lichaam echt wordt afgestemd op een Formule 1-auto."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Ferrari F1Formule 1 2021Haas F1Mick Schumacher
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 17 april
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.