Mick Schumacher onder de indruk van remvermogen F1-bolide

Mick Schumacher komt na zijn Europese Formule 3-titel meer en meer in de belangstelling van de media te staan. Werd de jonge spruit van F1-legende Michael Schumacher vorig jaar voor het F3-raceweekend in Spa compleet genegeerd, vandaag de dag lijkt er geen maat te staan op de superlatieven in de media.

Mick Schumacher onder de indruk van remvermogen F1-bolide
©Pirelli

Mick Schumacher debuteerde vorig weekend in de Formule 2, waar hij voor Prema Racing uitkomt, en staat na de eerste tweede races in de woestijn op de achtste positie in de tussenstand om het kampioenschap 2019. Dinsdag kreeg zijn aanwezigheid in Bahrein een vervolg. De Ferrari-junior was door de Scuderia uitgenodigd om deel te nemen aan de eerste testdag in Sakhir, Bahrein. Die ervaring zal de jonge Duitser nog lang met zich meedragen.

"Ik heb er ontzettend van genoten. Het voelde voor mij als thuiskomen toen ik in de pitbox kwam", aldus Mick Schumacher. "Ik kende al veel mensen van kinds af." Het 20-jarige racetalent reed dinsdag in de Ferrari SF90, en maakte zodoende voor de eerste keer kennis met een moderne Formule 1-auto.

Schumacher jr was erg onder de indruk van die ervaring. "Vooral van het remvermogen van de Formule 1-auto was ik onder de indruk", aldus Mick Schumacher die vandaag (woensdag 3 april) zijn rondjes op het Bahrain International Circuit in de Alfa Romeo C39 rijdt.

Dinsdag reed Mick Schumacher in de SF90 van Ferrari 56 ronden en liet de tweede tijd noteren. Een prima resultaat, ook al reed de jonge Duitser als enige op de aller zachtste bandensoort die er is. Max Verstappen reed dinsdag de snelste rondetijd.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.