VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Mick Schumacher in actie tijdens VT1 van Eifel Grand Prix

Mick Schumacher in actie tijdens VT1 van Eifel Grand Prix
© Pirelli | Mick Schumacher in actie tijdens tweede testdag in Bahrein (april 2019)

Mick Schumacher zal deelnemen aan de eerste Grand Prix Eifel-training. De zoon van de zevenvoudig wereldkampioen zit achter het stuur van de Alfa Romeo van Antonio Giovinazzi. De Italiaan zal de eerste 90 minuten van de vrijdagtrainingen uitzitten in de pitstraat.

Mick Schumacher: "Ik ben erg blij dat ik de kans krijg om deel te nemen aan vrije training. Het feit dat mijn eerste keer in een officiële Formule 1-sessie voor mijn thuisfans op het circuit van de Nürburgring zal zijn, maakt het des te specialer. Ik ben Alfa Romeo Racing en de Ferrari Driver Academy dankbaar voor de kans om na anderhalf jaar na onze gezamenlijke tests in Bahrein terug te keren naar het stuur van de Formule 1. De komende tien dagen zal ik me voorbereiden om het best mogelijke werk te doen en informatie voor het team te verzamelen die het weekend van pas zal komen."

Alfa Romeo-teambaas Frédéric Vasseur: "Het lijdt geen twijfel dat Mick op dit moment een van de beste talenten in de F2 is, en zijn recente optreden is daar het bewijs van. Achter het stuur is hij snel en stabiel, hij heeft alle eigenschappen van een toekomstige kampioen. Mick maakte indruk met zijn aanpak en werkethiek toen hij vorig jaar bij ons werkte. We kijken ernaar uit om met hem samen te werken op de Nürburgring."

Mick Schumacher leidt momenteel het F2-kampioenschap en lijkt op weg om de titel in 2020 binnen te slepen. De kans dat hij vanaf 2021 in de Formule 1 rijdt wordt met zijn eerste vrije training op de Nürburgring groter. Er gaan zelfs geruchten dat de jonge Duitser al een handtekening heeft gezet onder een Alfa Romeo-contract. Zijn teamgenoot wordt Kimi Räikkönen, ook hij zou al een handtekening hebben gezet.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.