Mick Schumacher debuteert in 2019 in de Formule 2

Mick Schumacher debuteert in 2019 in de Formule 2
©Barry Mikkers (MotorsportZ)
27 nov 2018 - 17:51
Julian Verheul
DELEN

De kersverse Europese Formule 3 kampioen Mick Schumacher maakt komend jaar de overstap naar de Formule 2. De Italiaanse equipe van Prema zal met de jonge Schumacher in zee gaan. De 19-jarige Mick is de zoon van de legendarische Michael Schumacher die een record aantal van 7 wereldtitels wist te winnen in de Formule 1.

Afgelopen seizoen reed de jonge Mick Schumacher voor het tweede jaar op rij in de Europese Formule 3. Het duurde redelijk lang voordat de Prema-coureur de smaak te pakken had en begon met winnen. Op Spa Francorchamps afgelopen zomer slaagde hij er voor het eerst in om de zwart-wit geblokte vlag als eerste te zien. Sindsdien heeft Schumacher nog 7 races weten te winnen wat uiteindelijk genoeg bleek te zijn voor de titel. De Brit Daniel Ticktum leek lang op weg te zijn naar de eindzege, maar de Red Bull-protegé werd in de tweede seizoenshelft volledig overklast door de Duitser.

Voor 2019 staat de volgende uitdaging klaar: de Formule 2. Mick Schumacher zal ook in deze klasse actief blijven voor Prema. De Italiaanse renstal is namelijk tevens actief in de Formule 2 waar dit jaar Nyck de Vries en Sean Gelael voor uitkwamen. "Ik kijk er enorm naar uit om volgend seizoen namens Prema in de Formule 2 te gaan rijden", begint Schumacher. "Ik denk dat dit een logische stap voorwaarts is voor mijn carrière aangezien ik meer ervaring wil en mijn vaardigheden wil verbeteren. "Voor mij was het meteen duidelijk dat ik met Prema in zee zou willen gaan in de Formule 2. Ik kan het team niet genoeg bedanken voor wat we samen hebben bereikt", aldus Mick Schumacher.

Aankomende donderdag gaat Schumacher voor het eerst kennismaken met de Formule 2 bolide van Prema. De test vindt plaats in Abu-Dhabi waar afgelopen weekend de seizoensfinale werd verreden door zowel de Formule 1 als de Formule 2. "Mick is een zeer getalenteerde en toegewijde coureur", vertelt de teambaas van Prema René Rosin. Het is erg prettig om met hem samen te werken en we kunnen dan ook niet wachten om met Mick het avontuur aan te gaan. We zijn trots dat hij voor Prema in de Formule 2 uit zal gaan komen", aldus Rosin.

Nyck de Vries zal volgens de laatste verwachtingen overstappen naar het team van ART. George Russell won afgelopen weekend met de Franse equipe de Formule 2 titel en rijdt volgend jaar voor Williams in de Formule 1. Sean Gelael blijft waarschijnlijk wel bij Prema.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019