'Met het juiste materiaal is Max klaar voor de wereldtitel'

'Met het juiste materiaal is Max klaar voor de wereldtitel'
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Iedereen wil sinds de wintertests weten hoe de vlag erbij hangt. Zal Max Verstappen in 2020 echt de luis in de pels van Mercedes en vooral Lewis Hamilton worden? Volgens Jos Verstappen is zijn zoon er al jaren klaar voor, "als hij maar het juiste materiaal heeft", aldus Verstappen senior.

"Max is een echte kerel geworden en hij heeft een erg sterk karakter", laat Jos Verstappen in De Telegraaf optekenen. "In zijn kartperiode zijn we de hele wereld overgetrokken. Toen de Formule 1 in beeld kwam ging alles steeds meer om hem draaien. Ik heb toen bewust een stapje teruggedaan en ik denk dat daarom onze band goed is gebleven."

Toewijding en geen feesten en fuiven

"Max weet al lange tijd hoe alles reilt en zeilt, omdat ik een open boek ben. Ik weet precies wanneer ik iets wel of niet moet zeggen. Daar heb ik goed over nagedacht, want ook in de topsport kunnen de emoties soms hoog oplopen", vervolgt Verstappen senior. "Max is iedere dag bezig met racen. Hij doet weinig of geen domme dingen en is niet bezig met feesten en fuiven, maar daar heeft hij ook geen tijd voor. Hij zit continu in zijn simulator."

Al jaren klaar voor de wereldtitel

Jos Verstappen besluit met: "Ik ben blij dat hij nog steeds geen blad voor de mond neemt. Daar moeten we dankbaar voor zijn, omdat er nog steeds sporters zijn die niet zeggen wat ze denken, om zo niet in de problemen te komen. Die vrijheid geeft Red Bull hem ook. Als hij het juiste materiaal krijgt, is hij klaar voor de wereldtitel. Dat is hij al enkele jaren."

Door: Redactie

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.