VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Mercedes F1 klaar om Concorde-akkoord te ondertekenen

Mercedes F1 klaar om Concorde-akkoord te ondertekenen
© Mercedes F1

Alhoewel Toto Wolff vorige week in Silverstone een ander geluid liet horen, heeft hij tijdens de persconferentie vandaag laten weten dat Mercedes bereid en klaar is om het nieuwe Concorde-akkoord te ondertekenen. Het nieuwe Concorde-akkoord loopt van 2021 tot 2026.

Deze week liep de voorlaatste deadline voor het Concorde-akkoord af. Afgelopen woensdag moesten alle teams het met de nieuwe overeenkomst eens zijn. Maar alleen Mercedes lag tot deze week nog dwars. De Duitse formatie vond dat ze te veel benadeeld werden in de nieuwe overeenkomst, waarin alles op het gebied van bijvoorbeeld inkomsten verdeling wordt vastgelegd.

"Ik ben op Silverstone van gedachten veranderd. Ik denk namelijk niet dat de teams het samen eens zullen worden. Elk individu probeert een paar kleine deals te sluiten, en de pers heeft een traditie om alles aan de kaak te stellen, dus Liberty en ik heb besloten om verder te gaan", aldus Toto Wolff. "De gesprekken met Chase Carey afgelopen weekend waren erg constructief, we hebben alles besproken, dus het lijkt mij dat het tijd is om de overeenkomst te ondertekenen en verder te gaan."

Blijft Toto Wolff teambaas bij Mercedes AMG F1?

Of de Oostenrijker, die overigens ook aandeelhouder is van het Mercedes Formule 1-team, was niet helemaal duidelijk over zijn positie als teambaas bij het kampioensteam. "Er zijn veel redenen die me in de Formule 1 houden en soms moet je over zaken nadenken. Op dit moment is er geen reden om de samenwerking met Mercedes te beëindigen, en we moeten alleen nog kijken in welke rol ik betrokken blijf. Ik hou echt van mijn huidige functie, en ik ben van plan door te gaan.

"Ik heb nog geen beslissingen genomen, de onderhandelingen worden voortgezet en dit is een positief moment. Ik wil geen concrete uitspraken doen en zeggen dat ik vertrek, want dat is niet zo", aldus Wolff.

Een ding staat wel vast en dat is dat Mercedes als Formule 1-team voorlopig in de sport actief blijft en dat is al goed nieuws op zich. Wat de toekomst van Toto Wolff betreft, daarover worden we waarschijnlijk in de loop van dit seizoen op de hoogte gebracht. Hij wordt in verband gebracht als teambaas van Racing Point, het toekomstige Aston Martin F1, vanaf 2021.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.