McLaren pakt in Austin tien punten, maar loopt niet uit

McLaren heeft in de Verenigde Staten goede zaken gedaan. Lando Norris en Carlos Sainz kwamen netjes als zevende en achtste over de eindstreep. Het McLaren-duo had tijdens de race wel onderling geswitched, vergeleken met hun startplek.

McLaren pakt in Austin tien punten, maar loopt niet uit
© McLaren F1

Lando Norris en Carlos Sainz gingen er in Austin met de zevende plek vandoor en pakte waardevolle punten voor het McLaren-team, maar liepen desondanks niet uit op Renault. Beide teams pakte in Austin tien punten.

"Een goede race voor het team en voor mezelf", steekt Norris enthousiast van wal. "Ik had een geweldige start en reed na enkele bochten op P5. We doen het erg goed en dat maakt ons steeds sterker. De rest van de race verliep moeizaam, vooral tijdens de eerste stint op de softs. Ik had het tegen het eind van de eerste stint een stuk lastiger in vergelijk met Daniel [Ricciardo], maar dat hadden we wel verwacht."

"Daarna gingen we over op de harde banden en ik kwam dichterbij aan Daniel. Ik probeerde goed om te gaan met de banden. Hij [Daniel Ricciardo] was niet echt aan het pushen, dus ik probeerde daarom wel te pushen, om te zien of ik hem in een foutje kon dwingen, maar hij trapte er niet in. Het was een leuke race met wat inhaalacties, zeker na de tweede stint, toen ik op de mediums reed. Ik wil het team enorm bedanken voor hun harde werk", aldus Norris.

Carlos Sainz startte in Austin vanaf de zevende plek, maar werd tijdens de race voorbij gestoken door zijn teamgenoot, en moest genoegen nemen met de achtste plek. "Het was een goeie dag voor het team. We hebben een tien punten binnengehengeld, dus ik feliciteer iedereen in het team", aldus Sainz. "Voor mij persoonlijk, ik denk dat ik meer had kunnen bereiken, maar ik werd in de eerste bocht geraakt."

"Na mijn eerste stint stapte ik over op de harde banden en ging dus voor een eenstopper. Dat betekende dat ik een lange tweede stint moest doen. De snelheid was redelijk goed en we wisten zo de achtste plek veilig te stellen. Al met al een positief weekend, nu op naar Brazilië", besluit Sainz.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.